ایبِنا بررسی کرد:

شاخص کل بورس کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی را پس گرفت

شاخص کل بورس کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی را پس گرفت
شاخص کل بورس امروز شنبه سوم دی ماه، حدود سه درصد تقویت شد.
کد خبر : ۱۴۴۵۹۵

به گزارش خبرنگار ایبِنا، شاخص کل بازار بورس امروز ۴۱ هزار واحد رشد کرد و در کانال یک میلیون و ۵۳۸ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۲.۷۹ درصد تقویت شد.


شاخص هم وزن نیز ۱۰ هزار و ۵۵۲ واحد رشد کرد و در کانال ۴۵۶ هزار و ۲۷۴ واحدی تقویت شد.


در این بازار ۵۵۲ هزار معامله به ارزش ۶۸ هزار و ۳۴۳ میلیارد ریال انجام شد.


در این روز به ترتیب نماد‌های فولاد، فارس، فملی، شپنا و شبندر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل تقویت بازار سرمایه شدند.


در مقابل نماد‌های دانا، سپ، اسیاتک و قمرو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.


قندی‌ها شیرین‌تر شدند


در بازار امروز لیدری بازار سهام در دستان شرکت‌های پالایشی بود و این گروه بورسی بعد از مدت‌ها توانست قد علم کند و شاخص کل بورس را بالا بکشد.


در چند ماه گذشته به دلیل افت قیمت نفت و در پی آن افت کرک اسپرد فرآورده‌های نفتی، به ندرت خبر از رشد قیمتی نماد‌های پالایشی می‌شد، اما در بازار امروز به دلیل افزایش قیمت نفت به نیمه‌های ۸۴ دلاری و به تبع آن افزایش انتظارات برای رشد کرک اسپرد فرآورده‌های نفتی، موجب شد تا نماد‌های پالایشی مجددا مورد اقبال اهالی بازار سهام قرار گیرند.


افزایش جذابیت گروه پالایشی موجب شد تا مقاوم اول در حجم معاملات از گروه خودرو گرفته شود و به گروه فرآورده‌های نفتی برسد.


البته گروه خودرو نیز در معاملات روز یک شنبه جذاب بود و این گروه توانست یک دست سبز پوش شود، البته نه تنها گروه خودرو بلکه سایر گروه‌های بازار سرمایه نیز یک دست سبز پوش شدند.


همچنین در معاملات روز شنبه شاهد بودیم که پول‌ها از صندوق‌های با درآمد ثابت خارج شود و به سهام‌ها تزریق شدند. تا ساعت حدود ۱۱ شاهد خروج ۷۲۲ میلیارد تومانی از صندوق‌های با درآمد ثابت بودیم.


همچنین در روز‌های اخیر گروه قند و شکر جذاب بود، زیرا که یکی از عوامل مثبت موثر بر سود شرکت‌های قندی در سال جاری پایین بودن قیمت جهانی شکر بود که واردات آن و تصفیه در داخل را توجیه پذیرتر می‌کرد.

 

پالایشی‌ها به فکر رکورد شکنی/ شاخص کل بورس با قدرت کانال یک میلیون و پانصد هزار واحدی را پس گرفت

 

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
برچسب ها: بورس بازار سهام
ارسال‌ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
۰
بورس ایران که نسبت به بازارهای موازی همچون ارز، سکه‌، طلا، خودرو و بخصوص ملک عقب ماندگی زیادی دارد، برای جبران این عقب ماندگی خودش، خیز برداشته و به زودی پرواز خواهد کرد‌ . با توجه به تورم دو سال گذشته و افزایش قیمت ارز، سکه‌، طلا، خودرو، ملک و .... شاخص کل بورس باید در حال حاضر بالای ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد باشه نه یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد؟!!!!!!!
فیلم و پخش زنده
بیشتر