پیشنهاد حداقل حقوق ۷میلیون تومانی کارمندان دولت در سال ۱۴۰۲

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ حداقل حقوق کارمندان دولت در سال آینده ۷میلیون تومان پیشنهاد شد.
کد خبر : ۱۴۴۸۱۵

به گزارش ایبِنا، اخبار دریافتی از لایحه بودجه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد دولت برای سال آینده کف حقوق کارمندان را ۷ میلیون تومان در نظر گرفته است.

این درحالی است که در بودجه ۱۴۰۱ حداقل حقوق کارمندان دولت حدود ۵ میلیون تومان بوده است. در سال ۱۴۰۱ ابتدا متوسط افزایش حقوق ۱۰ درصدی در بودجه گنجانده شد، اما در نیمه دوم سال دولت با افزایش مجدد ۱۰ درصدی حقوق‌ها موافقت کرد و تحت لایحه‌ای جدید اصلاحات در پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان اعمال شد.

لازم به ذکر است بر اساس برنامه دولت، برای افزایش حقوق کارکنان متوسط افزایش ۲۰ درصدی در نظر گرفته شده است. پیش از این رئیس سازمان امور اداری و استخدامی با ابراز اینکه "در بودجه ۱۴۰۲ شاهد افزایش حقوق ۲۰ درصدی کارمندان هستیم"، گفته بود: سه سناریو برای مدل‌های مختلف این افزایش لحاظ شده است، همچنان مدل دقیق این افزایش مشخص نیست و در نهایت باید دید که در مجلس چه تصمیمی در این خصوص گرفته می‌شود.

ارسال‌ نظر
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
۰
شما که کف ش را گفتید قله ی حقوق را هم بگید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
۰
جالب حقوق حداقل افزایش میدن که حداکثر حقوق های نجومی خودشون ۷ برابر بشه و سقف بشه ۵۰ میلیون و این میان میانه بگیران هستند که از سال ۹۶ همینطور کمترین افزایش حقوق را داشتند و فاصله بین میانه بگیران با حداقل بگیران که سنوات کمتر و کسور کمتری پرداخت یکی بشه از سال ۹۶ این حاجی بابایی با افزایش پلکانی حقوقبیشترین ظلم را به میانه بگیران کارمندان و بازنشستگان کشوری ولشکری کرد و سال ۹۹ هم ظلمی دیگر به میانه بگیران شد که کسانی حقوقشان از ۷ میلیون بیشتر بود مشمول همسان سازی حقوق نشدند و جالب اینکه در سال ۹۹ حقوق بازنشستگان قضایی و هیات علمی وسایر حداکثر بگیران از ۶ میلیون به بالا افزایش یافت و این میان بازنشستگان میانه بگیران هیچ افزایشی نداشتند و در حال حاضر کمترین حقوق مربوط به بازنشستگان کشوری و سپس لشکری است بازنشستگان تامین اجتماعی با افزایش سال ۹۹ و همچنین حدود۴۷ درصدی امسال حقوقشان دوبرابر بازنشستگان کشوری و لشکری همرده میباشد این طلم متاسفانه فقط به بازنشستگان کشوری و لشکری شده و لایحه همسان سازی هم با تبانی دولت و مجلس بمدت یکسال است که مسترد شده است ولی حقوق معلمان ۴ الی ۶ میلیون ، حقوق کارکنان دادگستری ۳ میلیون و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حدود ۴۷٪ افزایش یافته یعنی بازنشستگان کشوری و لشکری زیر خط مطلق فقر حقوق دریافت می کنند
فیلم و پخش زنده
بیشتر