ایبِنا بررسی کرد؛

کاهش قیمت خودرو به بورس کالا رسید/ مشتریان ۲۰۷ را ارزان‌تر از قبل خریدند

امروز یک شنبه ۱۱ دی ۴۰۰۰ پژو ۲۰۷ با رشد ۱۱۵ درصدی از قیمت پایه معامله شد.
کد خبر : ۱۴۴۸۷۹

به گازر خبرنگار ایبِنا، امروز در تالار خودرو بورس کالا ۴۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ دستی سفید متعلق به شرکت ایران خودرو به قیمت پایه ۱,۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال عرضه شد، که در نهایت این خودرو با رشد ۱۱۵ درصدی از قیمت پایه در نهایت در قیمت ۴,۰۰۴,۹۳۷,۵۰۰ معامله شد. در این رقابت ۸,۱۱۶ نفر شرکت کردند.


قیمت تمام شده پژو ۲۰۷ دستی به حدود ۴۶۱ میلیون تومان می‌رسد، بنابراین قیمت این خودرو حدود ۱۵۰ میلیون تومان زیر قیمت بازار در بورس کالا معامله شده است.

 

در بازار امروز پژو ۲۰۷ در حدود ۴۰۲ میلیون تومان معامله شد، این در حالی است که این خودرو در چهار دی ماه در قیمت ۴۱۰ میلیون تومان معامله شده بود، بدین ترتیب این خودرو حدود ۸ میلیون تومان پایین‌تر معامله شده است.

 

سیر صعودی قیمت این خودرو در بورس کالا گرفته شد/ کاهش نرخ ارز قیمت خودرو را در بورس کالا ریزشی کرد


عرضه امروز خودرو در بورس کالا نسبت به عرضه‌های گذشته یک تفاوت اساسی داشت، و این تفاوت این بود که در عرضه گذشته خودرو در بورس کالا، افراد محدودتی در خرید خودرو نداشتند، اما در دستورالعمل جدید افرادی که از سال ۹۸ به بعد اقدام به خرید خودرو کرده اند نمی‌توانند در عرضه‌های بورس کالا شرکت کنند، بنابراین پیش بینی می‌شود که این دستورالعمل مانع از افزایش قیمت خودرو در تالار خودرو بورس کالا خواهد شد.


همچنین به دلیل کاهش نرخ ارز در بازار غیر رسمی شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد هستیم، همچنین کاهش قیمت نرخ ارز در بازار غیر رسمی موجب شده است تا قیمت خودرو در بورس کالا روند کاهشی بگیرد.


از زمانی که محمدرضا فرزین، ریاست بانک مرکزی را به دست گرفته است، شاهد کاهش پنج پله‌ای نرخ ارز و در ادامه کاهش قیمت کالا‌ها به خصوص کاهش قیمت خودرو در بورس کالا بوده‌ایم.

 

هایما S۸ مشکی آبنوس با رقابت معامله شد


همچنین امروز در تالار خودرو بورس کالا ۵۰۰ دستگاه هایما S۸ مشکی آبنوس متعلق به شرکت ایران خودرو به قیمت پایه ۹,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال عرضه شد، که در نهایت این خودرو با رشد ۴۸.۰۲ درصدی از قیمت پایه در نهایت در قیمت ۱۳,۸۲۵,۴۸۰,۰۰۰ معامله شد. در این رقابت ۲,۰۳۱ نفر شرکت کردند.

 

سیر صعودی قیمت این خودرو در بورس کالا گرفته شد/ کاهش نرخ ارز قیمت خودرو را در بورس کالا ریزشی کرد

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
برچسب ها: خودرو بورس کالا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر