چشم‌انداز مه آلود ۲۰۲۳ سود اوراق خزانه‌داری آمریکا را کاهش داد

با تداوم عدم اطمینان از چشم‌انداز سال ۲۰۲۳، سود اوراق خزانه‌داری کاهش یافت و سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار داده‌های کلیدی فدرال رزرو هستند.
کد خبر : ۱۴۴۹۹۱

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز سه‌شنبه با تداوم عدم اطمینان از چشم‌انداز سال جدید و معطوف شدن توجه سرمایه‌گذاران به انتشار داده‌های اقتصادی جدید در هفته جاری، سود اوراق بهادار خزانه‌داری کاهش یافت.

 

در ساعت ۱۲:۴۹ به وقت تهران، سود اوراق ۱۰ ساله خزانه داری با بیش از هفت واحد کاهش به ۳.۷۵۷۷ درصد رسید. سود اوراق ۲ ساله نزدیک به چهار واحد افت کرده و آخرین معامله در حدود ۴.۳۶۳۷ درصد بود. سود و قیمت خلاف هم هستند. یک واحد پایه معادل ۰.۰۱ درصد است.


با شروع سال تجاری ۲۰۲۳، سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات کلیدی اقتصادی هستند که قرار است در این هفته منتشر شوند و می‌توانند سرنخ‌هایی در مورد وضعیت اقتصاد ایالات متحده و برنامه‌های سیاست گذاری فدرال رزرو ارائه دهند. داده‌های اولیه منتشر شده در ماه دسامبر نشان می‌دهد که فعالیت کارخانه‌ها در طول آن ماه کاهش یافته است.


روز چهارشنبه، سرمایه‌گذاران امیدوارند از طریق داده‌های فرصت‌های شغلی JOLTS به اطلاعاتی در مورد بازار کار دست یابند. سرمایه گذاران پس از جلسه دسامبر فدرال رزرو به دنبال نکاتی در مورد سیاست‌های پولی آینده بوده‌اند.

 

بسیاری از سرمایه‌گذاران امیدوارند نشانه‌هایی مبنی بر کاهش یا توقف کامل افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی در سال جاری وجود داشته باشد. این مساله نگرانی‌ها را در مورد رکود اقتصادی در میان بسیاری از معامله‌گران افزایش داد. عدم اطمینان در مورد این موضوع و همچنین کاهش فشار‌های تورمی در هفته‌های اخیربر تصمیم‌های سرمایه گذاران تأثیر گذاشته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر