15 دی 1401 - 15:33
براسا گزارش آذرماه؛

رشد ۱۵ درصدی تراکنش‌های شاپرک/ سهم خرید‌های اینترنتی چقدر است؟

در آذرماه، مجموع مبلغ تراکنش‌های شاپرک با افزایش نسبت به آبان امسال و سال قبل، به رکورد بیش از ۸۳۳ هزار میلیارد تومان رسید.
کد خبر : ۱۴۵۰۲۶

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ در آذرماه ۱۴۰۱، طبق اعلام شرکت شاپرک، بیش از ۳ میلیارد و ۷۶۷ میلیون تراکنش انجام شده که نسبت به آبان ۱۴۰۱، ۰.۹۴  درصد رشد داشته است. این در حالی است که این رقم نسبت به پایان پاییز سال گذشته، بیش از ۱۵ درصد بیشتر شده است.


در این میان، تغییرات مبلغی تراکنش‌ها نیز بیان گر افزایش ۸.۱۲ درصدی نسبت به ماه قبل و رسیدن به رقم ۸,۳۳۴,۰۴۷,۳۵۹ میلیون ریال است. این در شرایطی است که رقم مذکور نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۰ (آذرماه)، بیش از ۲۴ درصد رشد داشته است.


تراکنش‌هایی که یک ماهه به بیش از ۸۳۳ هزار میلیارد تومان رسید

تراکنش‌هایی که یک ماهه به بیش از ۸۳۳ هزار میلیارد تومان رسید

 
استفاده از کارتخوان همچنان در صدر

از سوی دیگر در آذر امسال، همچون ماه‌های قبل، بیش از ۹۲ درصد از کل تراکنش‌ها از طریق کارتخوان‌های فروشگاهی بوده است؛ به گونه‌ای که بررسی جدیدترین گزارش شاپرک از سهم ابزار‌های پذیرش از تعداد تراکنش‌ها در آخرین ماه پاییز ۱۴۰۱ نشان می‌دهد، کارتخوان فروشگاهی با ۹۲.۳۳ درصد بیشترین سهم را داشته و پس از آن ابزار پذیرش اینترنتی با ۵.۰۱ درصد و در نهایت ابزار پذیرش موبایلی با ۲.۶۵ درصد، در رتبه‌های بعدی قرار دارند. آمار مذکور نشان می‌دهد در آذرماه نسبت به آبان، اندکی از سهم کارتخوان‌ها کاسته شده و به سهم ابزار پذیرش اینترنتی افزوده شده است.

 

تراکنش‌هایی که یک ماهه به بیش از ۸۳۳ هزار میلیارد تومان رسید


همچنین مقایسه تعداد هر یک از ابزار‌های پذیرش فعال سیستمی در آذرماه ۱۴۰۱ نسبت به ماه گذشته، نشان می‌دهد تعداد ابزار‌های فعال سیستمی پذیرش اینترنتی، موبایلی و کارتخوان فروشگاهی با رشد ۲.۹۲ درصدی همراه بوده؛ به گونه‌ای که تعداد ابزار پذیرش اینترنتی در آذر امسال با رشد ۱۰.۹۳ درصدی نسبت به آبان امسال به رقم ۶۶۹,۳۴۳ رسیده است؛ بنابراین مجموع تعداد این ابزار‌ها (اینترنتی، موبایلی و فروشگاهی) در آخرین ماه پاییز به رقم ۱۰,۱۷۶,۵۰۲ رسیده که نسبت به ماه قبل، بیش از ۲ درصد بیشتر شده است.

تراکنش‌هایی که یک ماهه به بیش از ۸۳۳ هزار میلیارد تومان رسید


از سوی دیگر مقایسه سهم تعداد هریک از این ابزار‌های پذیرش فعال سیستمی از کل ابزار‌های بازار در آذر ۱۴۰۱، نشان می‌دهد سهم کارتخوان‌های فروشگاهی از بازار ۹۲.۱۹ درصد بوده است که این میزان در آبان امسال، ۹۲.۶۳ درصد تعیین شده بود و سهم ابزار پذیرش موبایلی از بازار در نهمین ماه سال ۱۴۰۱، به ۱.۲۳ درصد رسیده که نسبت به آبان، کاهش یافته است. اما در این میان، سهم ابزار پذیرش اینترنتی همچون ماه قبل، با افزایش نسبت به آبان، به رقم ۶.۵۸ درصد رسیده است. این رقم در شروع پاییز، ۵.۸۶ درصد و در آبان ماه نیز ۶.۱۰ درصد بود که نشان از روند افزایشی آن دارد.

تراکنش‌هایی که یک ماهه به بیش از ۸۳۳ هزار میلیارد تومان رسید

برچسب ها: شاپرک تراکنش
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها