چشم طلای جهانی به جلسه امشب فدرال رزرو

چشم طلای جهانی به جلسه امشب فدرال رزرو
با تمرکز بازار به جلسه امشب فدرال رزرو و کاهش ارزش دلار، قیمت طلای جهانی ثابت ماند.
کد خبر : ۱۴۵۰۳۴

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز چهارشنبه قیمت طلا با حمایت از کاهش ارزش دلار تنها کمی افزایش داشت، سرمایه گذاران با احتیاط زیاد منتظر جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو بوده اند که نشانه‌هایی از مسیر انقباض بانک مرکزی ایالات متحده دارد. هر اونس طلا در ساعت ۶:۱۴ صبح به وقت تهران با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۸۴۴.۸۵ دلار رسید. معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۸۵۰.۱۰ دلار رسید.

شاخص دلار پس از رسیدن به بالاترین سطح دو هفته‌ای در روز سه شنبه، ۰.۲ درصد کاهش یافت. دلار با ارزش کمتر، شمش را برای دارندگان سایر ارز‌ها ارزان‌تر می‌کند. معامله‌گران در آستانه اعلام فدرال رزرو محتاط هستند. هاریش وی، رئیس تحقیقات کالا در خدمات مالی ژئوجیت گفت: احتمالاً تصمیم‌های سیاسی فدرال رزرو بر دلار و طلا تأثیر می‌گذارد.

احتمالاً نگرانی‌های رکود اقتصادی و تنش‌های ژئوپلیتیکی جذابیت طلا را در سال ۲۰۲۳ افزایش خواهد داد. زمانی که فدرال رزرو سیاست‌های کاهشی را آغاز کند، احتمال افزایش ارزش طلا وجود دارد.

جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو در ساعت۱۰:۳۰ بعد از ظهر به وقت تهران برگزار می‌شود. بانک مرکزی ایالات متحده در ماه دسامبر پس از چهار افزایش متوالی ۷۵ واحدی در هر واحد، نرخ بهره را ۵۰ واحد پایه (bps) افزایش داد. شمش، حفاظ تورمی در نظر گرفته می‌شود، اما افزایش نرخ‌ها جذابیت دارایی‌های بدون بازده را کسل کننده می‌کند.

مایکل لنگفورد، مدیر شرکت مشاوره شرکت ایر گاید گفت: پیش بینی کوتاه مدت این است که طلا تا قیمت ۱۸۸۰ دلار در هر اونس صعود کند و دراکثر زمان سال حدود ۱۸۰۰ دلار معامله شود. در حال حاضر، قیمت نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۴.۰۸ دلار رسید. معامله گران در چین هم پس از تغییر ناگهانی سیاست کووید در این کشور در اوایل دسامبر، در مورد افزایش موارد ابتلای کرونا در این کشورمصرف کننده اصلی طلا اطلاعاتی را حفظ کردند. اگر شرایط اقتصادی در چین، طی شش ماه آینده بهبود یابد، شرایط خرید خودرو و فلزات گرانبها مانند پلاتین و پالادیوم مثبت خواهد بود.

پلاتین و پالادیوم به طور عمده در سیستم‌های اگزوز خودرو استفاده می‌شوند. قیمت پلاتین ثابت و معادل ۱۰۸۴.۲۵ دلار بود و پالادیوم با ۱.۳ درصد افزایش به ۱۷۳۱.۷۰ دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر