ادامه تلاش‌های پاکستان برای دریافت وام صندوق بین‌المللی پول

با توقف کمک‌های مالی، وزیر دارایی پاکستان با صندوق بین‌المللی پول در ژنو، دیدار خواهد کرد.
کد خبر : ۱۴۵۱۶۹

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سایت اینوستینگ، روز یکشنبه سخنگوی صندوق بین‌المللی پول گفت: در حالی که پاکستان برای از سرگیری برنامه حمایتی خود تلاش می‌کند، هیئت صندوق بین المللی پول (IMF) در حاشیه کنفرانسی در ژنو که در ۹ ژانویه (فردا) آغاز می‌شود، با وزیر دارایی پاکستان دیدار خواهد کرد.

هنوز صندوق ۱.۱ میلیارد دلاری را که قرار بود در ماه نوامبر سال گذشته پرداخت شود، تایید نکرده و پاکستان تنها دارای ذخایر ارزی کافی برای واردات یک ماهه است. سخنگوی صندوق بین‌المللی پول در پیامی به رویترز گفت: انتظار می‌رود هیئت صندوق بین‌المللی پول در حاشیه کنفرانس ژنو با اسحاق دار، وزیر دارایی دیدار کند تا در مورد مسائل باقی مانده و مسیر پیش رو گفتگو کند.

کنفرانس ژنو به میزبانی مشترک شهباز شریف، نخست وزیر و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، به دنبال جمع آوری حمایت‌های بین المللی از این کشور پس از سیل‌های ویرانگر سال گذشته است. آن سیل ها، حداقل ۱۷۰۰ کشته برجای گذاشت و میلیارد‌ها دلار خسارت به زیرساخت‌های حیاتی وارد کرد.

اخیرا اسحاق دار، از صندوق بین المللی پول انتقاد کرده و به طور علنی گفته که این وام دهنده در معاملات خود با پاکستان که وارد برنامه حمایتی مالی ۷ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۹ شده، غیرعادی عمل می‌کند. سخنگوی صندوق بین المللی پول گفت که کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل، تماس مثبتی با شریف در رابطه با کنفرانس ژنو داشته و از پاکستان برای بازسازی حمایت می‌کند.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها