ایبِنا بررسی کرد؛

چگونه از بورس کالا ربع سکه بخریم؟

به مناسبت ایام میلاد حضرت زهرا «س» به هر شخص ۵ عدد ربع سکه در بورس کالا فروخته می‌شود، اما چگونه باید از بورس کالا ربع سکه بخریم؟
کد خبر : ۱۴۵۲۵۵

به گزارش ایبِنا، عرضه گسترده ربع سکه بهار آزادی از روز شنبه ۲۴ دی ماه به مدت سه روز کاری در قالب فروش سکه در بورس کالای ایران انجام می‌شود. خریداران می‌توانند حداقل پنج روز کاری بعد از خرید سکه در بورس، به خزانه بانک رفاه کارگران مراجعه کرده و با ارائه اسناد مربوط به بورس، به صورت فیزیکی، معادل سکه‌های خریداری شده را تحویل بگیرند.


برای خرید ربع سکه با همان کد بورسی (بورس و فرابورس) که دارید (نیازی به کد معاملاتی بورس کالا ندارید) در سایت tsetmc.com یا در سامانه کارگزاری سرچ کنید (سکه ۰۳۱۲ ن ۰۶).
هر شخص حداکثر می‌تواند ۵ سکه طلا بخرد و هر سکه مضربی از ۱۰۰ واحد است؛ بنابراین برای خرید ۵ ربع سکه باید عدد ۵۰۰ را وارد کنید. بدین ترتیب تمامی اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال دارای کد ملی می‌توانند حداقل یک قطعه و حداکثر پنج قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی را خریداری کنند.


پیش گشایش از ساعت ۹ تا ۱۳ است و راس ۱۳ حراج تک قیمتی صورت می‌گیرد.


تمامی متقاضیان خرید ربع سکه در مکانیزم حراج ناپیوسته شرکت کرده و قیمت سکه عرضه شده براین اساس، کشف می‌شود.


گواهی سپرده کالایی این نماد دارای معاملات ثانویه نمی‌باشد و پس از معامله، خریدار موظف است تا مهلت مقرر کالای خود را از خزانه دریافت نماید.


صرفاً اشخاص حقیقی مجاز به انجام معاملات در نماد گواهی سپرده کالایی ربع سکه طلا می‌باشند.


این سکه دارای هزینه انبار داری و مالیات است. هزینه انبارداری، مبلغ هزار ریال روزانه به ازای هر قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی است. این هزینه بر عهده خریدار می‌باشد که در هنگام تحویل کالا از خزانه می‌بایست با انباردار تسویه گردد.


علاوه بر آن، مالیات بر ارزش افزوده نیز به میزان ۹ درصد هزینه انبارداری محاسبه و به انباردار پرداخت می‌شود. فاصله بین درخواست نوبت دهی تا نوبت تخصیص یافته توسط خزانه و همچنین دوره نگهداری موضوع بند ۱۲ مشمول هزینه انبارداری نیست.


جهت تحویل گرفتن ربع سکه از خزانه، مالک یا نماینده قانونی وی باید از تاریخ اول بهمن ۱۴۰۱ و پس ازهماهنگی با خزانه و دریافت نوبت دریافت کالا، در زمان نوبت مشخص شده، همراه با مدارک احراز هویت به محلی که هنگام اخذ نوبت توسط بانک اعلام خواهد شد، مراجعه نماید. لازم به ذکر است که ربع سکه‌های تحویل داده شده به مشتریان بدون وکیوم است.


حداکثر زمان نگهداری کالا در خزانه تا تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ است و پس از آن معاملات نماد برای فرایند تحویل و تسویه حساب با انباردار متوقف خواهد شد.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها