چین رکورد تجارت با روسیه را پیش‌بینی کرد

سفیر چین در روسیه گفت: این دو کشور به سطوح بالایی از همکاری دست یافته‌اند و مایل به تعمیق روابط هستند.
کد خبر : ۱۴۵۳۴۶

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، روز چهارشنبه ژانگ هانویی سفیر چین در روسیه به خبرگزاری تاس گفت: روسیه و چین، معاملات تجاری خود را تا حجم بی سابقه‌ای افزایش داده‌اند و ممکن است زودتر از موعد به هدف ۲۰۰ میلیارد دلاری برسند. در ماه فوریه ۲۰۲۲، مسکو و پکن بیانیه‌ی مشارکت استراتژیک را امضا کردند و در ماه آوریل، توافق کردند که تجارت دوجانبه را تا سال ۲۰۲۴ به ۲۰۰ میلیارد دلار برسانند.

این دیپلمات چینی خاطرنشان کرد که حجم تجارت متقابل به سرعت در حال رشد است و این میزان حداکثر تاریخی را بار‌ها و بار‌ها به روزرسانی می‌کند. ژانگ گفت: انتظار می‌رود تجارت روسیه و چین تا پایان سال ۲۰۲۲، ۲۵ درصد افزایش یابد و ممکن است از ۱۸۰ میلیارد دلار فراتر رود و افزود: کاملاً مطمئن هستیم که همکاری چین و روسیه با وجود پیامد‌های منفی همه گیری، پیشرفت بزرگی را دریافت خواهد کرد.

بر اساس داده‌های رسمی، سال گذشته، در بازه زمانی ژانویه تا نوامبر، حجم گردش مالی کشاورزی بین این کشور‌ها با ۳۶ درصد افزایش به ۶ میلیارد دلار رسید. مسکو و پکن، تعدادی پروژه در زیرساخت‌های حمل و نقل شامل راه اندازی پل‌های راه آهن و بزرگراه روی رودخانه آمور، به پایان رساندند. سفیر روسیه خاطرنشان کرد که روسیه و چین آماده هستند در اسرع وقت سفر‌های متقابل شهروندان را احیا کنند و همکاری راهبردی خود را در بخش‌های مختلف شامل گردشگری، آموزش، ورزش و روابط فرهنگی تعمیق نمایند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر