استان تهران فردا دوشنبه تعطیل می‌شود؟

معاون استانداری تهران گفت: بر اساس گزارشات واصله، جلسه کمیته اضطرار در استانداری تشکیل و برای تعطیلی مجدد تصمیم گیری می‌شود.
کد خبر : ۱۴۵۵۰۳

به گزارش ایبِنا، شفیقی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران، در رادیو تهران، برنامه سعادت آباد درباره تعطیلی استان تهران صحبت کرد که مشروح گفتگو در ذیل آمده است.

 

سؤال: وضعیت بارش جوی را الان می‌بینید تصمیم برای فردا چه خواهد بود؟ آیا باز هم مثل شب گذشته با تأخیر قرار است این موضوع اعلام شود یا اینکه رویه جدیدی را دوستان در استانداری دارند و می‌خواهند زودتر اطلاع رسانی کنند و تکلیف فردا را مشخص کنند.

 

شفیقی: تکذیبی صورت نگرفته بود با توجه به جلسه کمیته اضطرار که در استانداری تهران برگزار شد و همه جوانب بررسی شد و گزارشاتی که اخذ شد، بعضی از ادارات و سازمان‌ها ارائه کردند بعضی از مسائل ممکن است که مردم شاید دچار سردرگمی شوند و مراجعین محترمی که می‌خواهند به دستگاه‌های اجرایی رجوعی داشته باشند و کارهایشان را رتق و فتق کنند ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند؛ لذا در شب گذشته بنا را بر این گذاشتیم که با حداقل نیروی انسانی لازم آن هم بنا به تشخیص مدیران محترم اجرایی دستگاه ها، کارمندان محترم حضور داشته باشند تا خدایی ناکرده هموطنان عزیز مشکلی نداشته باشند؛ لذا بنا را بر این گذاشتیم و اطلاع رسانی کردیم. منتها جدیدترین اخباری که به دست ما رسید هم از وزارت نفت و هم درخواستی که شرکت ملی گاز استان داشت با توجه به برودت و سرمایی که ما شاهد آن بودیم و اعلامی که شرکت ملی گاز استان به ما ارائه کرد و از طرفی هم با توجه به مشکلاتی که هموطنان عزیزمان در شهر‌های شمالی و شمال شرقی داشتند، در نهایت کمیته اضطرار به این نتیجه رسید با هماهنگی که با وزارت کشور داشتیم، بخاطر این قضیه کل دستگاه‌های اجرایی اعم از دولتی و خصوصی را در استان تهران به صورت کامل تعطیل اعلام کنیم. فلسفه اش هم به این صورت بود که کمیته اضطرار به این جمع بندی رسید در هر دو صورت هدف تصمیم استانداری تهران، توجه به نیاز و درخواست عموم شهروندان بود که با همان مهمی که صورت گرفت در نهایت به این جمع بندی رسیدیم.

 

سؤال: با توجه به تداوم این وضعیت و اینطور که سازمان هواشناسی اعلام کرده است که تا ۲۴ ساعت آینده این شرایط همچنان برقرار خواهد بود و این بارندگی را خواهیم داشت و این برودت همچنان ادامه خواهد داشت فکر می‌کنید برای فردا هم این شرایط را برای تعطیلی ادارات شاهد باشیم؟

 

شفیقی: ما الان درحال جمع بندی هستیم. گزارشات را در سازمان هواشناسی، وزارت نفت و شرکت ملی گاز استان داریم جمع بندی می‌کنیم. به محض اینکه به جمع بندی برسیم مبنی بر اینکه اوضاع هواشناسی به چه صورت است و برودت سرما، در حداقل زمان ممکن انشاالله اطلاع رسانی در مورد وضعیت آغاز به کار ادارات دولتی را اعلام می‌کنیم.

 

سؤال: شب گذشته جمع بندی شما این بود که این اتفاق تقریباً همان یک سوم باشد، یک مقدار دیر اتفاق افتاد این را هم بپذیریم که شاید خیلی از کارمندان شاید با این شبکه‌های اجتماعی یا رسانه‌ای خیلی در آن ساعتی که این موضوع اعلام شد در جریان ماجرا قرار نگرفتند و خیلی‌ها آمدند در جاده‌ها و خیابان‌ها و این ترافیکی که الان داریم می‌بینیم شاید محصول همین است که یک مقدار دیرهنگام این اعلام شد. سازوکاری را نمی‌خواهید پیش بینی کنید که حداقل دیگر در یک ساعتی این موضوع اعلام شود که مردم در جریان موضوع، کامل قرار بگیرند.

 

شفیقی: البته به این شدتی که شما می‌گویید ترافیک امروز بخاطر تصمیم دیشب بود من خیلی وارد نمی‌دانم به این شدت، ولی ما بنا بر اینکه انشاالله در حداقل زمان ممکن اطلاع رسانی را امروز انجام دهیم تا هم هموطنان مان متوجه شوند.

 

سؤال: مدیران بخش خصوصی تمکین نکرده اند نسبت به این ماجرا و از کارمندان خواسته شده است به سرکار خودشان بیایند. مجموعه‌های خصوصی که تمکین نکرده اند به این مصوبه با این‌ها چه برخوردی خواهد شد؟

 

شفیقی: پیش بینی‌هایی که ما انجام داده ایم هم توسط دستگاه نظارتی از یک سمت و از یک سمتی هم همکاران ما در شرکت ملی گاز استان، در هر دو بخش اش این‌ها را رصد و ارزیابی می‌کنند. اگر به هر دلیلی هر دستگاهی اعم از دولتی یا خصوصی محرز شود که این تمکین لازم صورت نگرفته، حتماً پیش بینی‌های لازم برای برخورد قانونی برای آن‌ها انجام خواهد شد.

 

سؤال: فکر می‌کنید که چه زمانی به جمع بندی برسید تا فردا مشخص شود که اوضاع چگونه است، می‌توانیم بگوییم حوالی عصر امروز به نتیجه برسید؟

 

شفیقی: بنای ما بر این است که در حوالی عصر انشاالله بتوانیم اطلاع رسانی درستی را انجام دهیم و به یک جمع بندی برسیم. جمع بندی و رسیدن حاصل این است که ما باید از سازمان‌های متعدد یک گزارشی را بگیریم. یعنی میزان مصرف گازی که صورت گرفته است مقایسه اش نسبت به مدت مشابه روز قبل و تمام این‌ها صرفاً در حوزه استانداری نیست. یعنی ما باید گزارشاتی را که سازمان هواشناسی و شرکت ملی گاز و آموزش و پرورش و دانشگاه ها، هر کدام هم براساس پروتکل‌های خاص خودشان هستند یعنی سازمان هواشناسی می‌گوید در یک ساعت خاصی می‌توانم گزارشات را جمع بندی کنم و ارائه کنم؛ لذا بنای ما بر این است با رایزنی‌هایی که انجام داده ایم انشاالله سعی می‌کنیم تا در حداقل زمان ممکن این جمع بندی‌ها را داشته باشیم و به اطلاع عمومی هموطنان مان در استان تهران برسانیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر