رسیدگی به هزینه‌های غیرمسئولانه دولت آمریکا

مک کارتی اعلام کرد که مذاکره با بایدن برای افزایش سقف بدهی آمریکا را به شرط رسیدگی به هزینه‌های غیرمسئولانه دولت آمریکا می‌پذیرد.
کد خبر : ۱۴۵۷۴۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از شبکه المیادین، در نشست آتی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، درباره بدهی‌های آمریکا گرد هم می‌آیند و بایدن درباره "فاجعه" در صورت عدم پرداخت بدهی کشورش هشدار می‌دهد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا متعهد شد که با کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، درباره بدهی‌های آمریکا «بحث» داشته باشد، در میان درگیری‌ها بر سر افزایش سقف بدهی‌ها در حال افزایش است.

بایدن در یک رویداد با شهرداران شهر‌ها گفت: «نبود بدهی از سوی ایالات متحده یک فاجعه مالی بی‌نظیر برای این کشور خواهد بود»؛ و بایدن ادامه داد: "بدهی که ما پرداخت می‌کنیم بیش از ۲۰۰ سال انباشته شده است، و ما یک بحث ساده در مورد آن با رهبر اکثریت جدید مجلس نمایندگان خواهیم داشت" که البته به طور واضح نام مک کارتی را ذکر نکرد.

بایدن همچنین جزئیاتی در مورد تاریخ مذاکرات خود با مک کارتی جمهوری خواه که به تازگی به عنوان رئیس مجلس نمایندگان منصوب شده است، ارائه نکرد، زیرا می‌دانست که مجلس نمایندگان می‌خواهد رای به افزایش سقف بدهی را با کاهش هزینه‌های دولت مرتبط کند.

مک کارتی نیز در توئیتی در خصوص بایدن گفت که دعوت او را برای نشستن و بحث در مورد افزایش مسئولانه سقف بدهی برای رسیدگی به هزینه‌های غیرمسئولانه دولت پذیرفته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر