پیش بینی وزیر خزانه داری آمریکا درباره تضعیف ارزش دلار

وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داد که واشنگتن می‌تواند نقش دلار را تضعیف کند اگر سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری را افزایش ندهد.
کد خبر : ۱۴۵۷۶۱

به گزارش ایبِنا، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا هشدار داد که اگر این کشور در پرداخت‌ها نکول کند، بی‌شک شاهد رکود اقتصادی و بحران مالی جهانی خواهد بود.

 

یلن هشدار داد که واشنگتن همچنین می‌تواند نقش دلار را تضعیف کند اگر سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری را افزایش ندهد.

 

وی گفت: «سیستم‌های خزانه‌داری همه برای پرداخت قبوض ما ساخته شده‌اند، تا همه صورت‌حساب‌های ما را در زمان سررسید و به موقع پرداخت کنند و نه اینکه یک نوع هزینه را بر دیگری ترجیح دهند.»

 

بزرگترین اقتصاد جهان در حال آماده شدن برای نبردی طولانی در کنگره است، زیرا جمهوری‌خواهان تهدید می‌کنند که مانع افزایش سقف بدهی‌های معمول سالانه می‌شوند.

 

یلن به رهبران کنگره اطلاع داده که وزارت خزانه‌داری تا اوایل ژوئن استفاده از اقدامات مدیریت پول نقد غیرعادی برای جلوگیری از نکول را آغاز کرده است.

 

وی گفت: که نکول احتمالی ایالات‌متحده می‌تواند به اقتصاد جهانی آسیب برساند.

 

یلن گفت: «عدم پرداخت‌های سررسید، چه به دارندگان اوراق قرضه یا دریافت‌کنندگان تأمین اجتماعی یا ارتش ما، بدون شک باعث رکود اقتصادی در ایالات‌متحده می‌شود و می‌تواند باعث یک بحران مالی جهانی شود.»

 

وی افزود: که این امر همچنین نقش دلار را به عنوان یک ارز ذخیره که در معاملات در سطح جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، تضعیف می‌کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر