تأثیر متفاوت تورم بر خانوار‌های مرفه و کمتر مرفه بریتانیا

تأثیر متفاوت تورم بر خانوار‌های مرفه و کمتر مرفه بریتانیا
بر اساس مطالعات، فقیرترین افراد بریتانیا، ماهانه ۴۰ پوند کمتر از سال پیش پس انداز دارند.
کد خبر : ۱۴۵۹۱۹

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از گاردین، فقیرترین افراد بریتانیا، ماهانه ۴۰ پوند کمتر از سال پیش پس انداز دارند و ثروتمندان در دوره مشابه سال قبل، مبلغ مشابهی به دست آورده اند که منعکس کننده تأثیرات متفاوت تورم است. بر اساس ارقامی که نشان داد چگونه تورم بیشترین ضربه را به فقیرترین‌ها وارد کرده، خانواده‌های کمتر مرفه بریتانیا تقریباً ۴۰ پوند در ماه پول نقد کمتری نسبت به سال قبل دارند، در حالی که ثروتمندترین‌ها مبلغ مشابهی را در همان دوره به دست آورده‌اند.

تحلیل گران دریافتند که ۲۰ درصد از ثروتمندترین خانوار‌ها در ماه دسامبر ۳۶ پوند بیشتر درآمد اختیاری داشته و آن‌ها از رشد درآمد بی سابقه‌ای برخوردار بودند که افزایش قبوض انرژی و مواد غذایی را پوشش می‌داد. ثروت‌های متفاوت ثبت شده در هزینه زندگی، نشان دهنده نرخ تورم بالاتر ۱۶.۵ درصد برای افرادی است که در جایگاه پایان مقیاس درآمدی قرار دارند و دو سوم درآمد خود را صرف موارد ضروری مانند غذا و انرژی در مقایسه با ۱۳.۳ درصد کسانی که در جایگاه بالا هستند و کمتر از نصف هزینه می‌کنند.

ریچارد لیم، مدیر اجرایی Retail Economics، گفت: تأثیر نابرابری بین گروه‌های ثروتمند وجود دارد و ثروتمند‌ها در واقع شاهد افزایش قدرت مخارج اختیاری خود به دلیل رشد بی‌سابقه درآمد هستند، در حالی که افراد کمتر مرفه، نقدینگی اضافی خود را مشاهده می‌کنند که تحت تاثیر تورم دچار فرسایش شده است و این در سراسر این بازار متفاوت خواهد بود و بسیاری از معاملات کاهش پیدا کرده و هزینه‌ها را در صورت امکان به تاخیر می‌اندازد و برخی از خرید‌ها را به کلی لغو می‌کند. در همین حال، احتمالاً هزینه‌های لوکس بیشتر از این تأثیرات منزوی می‌مانند و خرده‌فروشان متوسط را در معرض خطر ویژه قرار می‌دهند. لیم گفت که افرادی که پول نقد کمتری در اختیار دارند، بیشتر به خرید در فروشگاه‌ها روی می‌آورند تا مراقب هزینه‌ها باشند و از هزینه‌های اضافی برای هزینه‌های تحویل و برگشت جلوگیری کنند.

این ارقام جدیدترین آماری است که تأثیر ناموزون در افزایش هزینه زندگی را نشان می‌دهد، زیرا خانوار‌های کم برخوردار بخش بیشتری از درآمد خود را صرف کالا‌های ضروری مانند قبوض غذا و انرژی می‌کنند که تورم بالایی را شاهد بوده اند. تورم در ابتدایی‌ترین نیاز‌ها می‌تواند بالاتر از میانگین باشد، به‌عنوان مثال، مصرف‌کنندگانی که به بودجه سوپرمارکت‌ها متکی هستند، بار عمده تورم قیمت مواد غذایی را در آستانه کریسمس متحمل می‌شوند. بر اساس آخرین آمار کنسرسیوم خرده فروشی بریتانیا، تورم کلی قیمت مواد غذایی در ماه دسامبر به طور متوسط ۱۳.۳ درصد بوده است. افرادی که برای پرداخت هزینه برق و گاز مشکل دارند، می‌توانند مجبور به پیش‌پرداخت شوند که نسبت به قرارداد‌های معمولی که در آن مشتری ماهانه یا از طریق بدهی مستقیم پرداخت می‌کند، پرهزینه‌تر است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر