08 بهمن 1401 - 18:28

سامانه نوبت‌دهی بازار متشکل ارزی غیرفعال شد

سامانه نوبت‌دهی بازار متشکل ارزی غیرفعال شد
باتوجه به اعلام دریافت سهمیه ۵ هزار یورویی هر فرد از امروز، سامانه نوبت‌دهی بازار متشکل ارزی غیرفعال شد.
کد خبر : ۱۴۶۰۵۷

به گزارش خبرنگار ایبِنا، هفته گذشته خبر افزایش سهمیه ارز از ۲ هزار یورو به ۵ هزار یورو با کارت ملی اعلام شد و بعد از آن بود که ابهاماتی در خصوص فعالیت سامانه بازار متشکل ارزی شکل گرفت.

 

امروز و با آغاز فروش ارز سهمیه‌ای در صرافی‌ها و شعب بانک‌های ملی، صادرات، سپه، تجارت و ملت سامانه برخط بازار متشکل معاملات ارز ایران با اختلال مواجه و از دسترس خارج شد که در این باره مدیر داخلی بازار متشکل ارزی اعلام کرد: این اقدام پیرو دستور و بخشنامه جدید بانک مرکزی برای تخصیص و دریافت حضوری ارز از صرافی‌ها صورت گرفته است.

 

مسعود توکلی، گفت: پیرو دستور بانک مرکزی درباره سرفصل۵۶ نیاز‌های ضروری متقاضیان، فرآیند تخصیص و دریافت ارز باید به صورت حضوری انجام شود و نیازی به ثبت نام و نوبت‌دهی اینترنتی نیست به همین دلیل سامانه نوبت دهی بازار متشکل ارزی فعلا از دسترس خارج شده است.

 

هفته گذشته محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در توییتی اعلام کرد: «بانک مرکزی با حذف دلار توافقی به دنبال برچیدن رانت به‌وجود آمده بوده است و از این به بعد از تمامی صرافی‌ها بدون انجام ثبت نام، ارز خود را دریافت کنید؛ به نرخ تابلو و بدون صف.» 

 

آنطور که بانک مرکزی اعلام کرده است، متقاضیان ارز می‌توانند از امروز؛ شنبه ۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ علاوه بر صرافی‌های مجاز، به شعب منتخب بانک‌های ملی ایران، ملت، تجارت، سپه و صادرات ایران برای خرید ارز در سرفصل تأمین نیاز‌های ضروری در سقف معادل ۵۰۰۰ یورو مراجعه کنند.

 

نرخ اعلامی ارز در پایگاه مدیریت بازار متشکل معاملات ارز ایران به‌نشانی www.ice.ir با عنوان «آخرین نرخ» مجاز است.

 

براساس این سیاست جدید، از امروز تا اطلاع ثانوی می‌توانید با ارائه کارت ملی نسبت به سهمیه ارز خود اقدام کنید که البته فقط یک بار در سال هم می‌توان از آن استفاده کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها