افزایش نوسانات در بازار نفت

قیمت نفت قبل از دو نشست اوپک و بانک مرکزی آمریکا در حال کاهش است.
کد خبر : ۱۴۶۱۳۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از خبرگزاری عمون - قیمت نفت روز دوشنبه کاهش یافت و از افزایش‌های قبلی چشم‌پوشی کرد، در حالی که انتظار می‌رود تولیدکنندگان بزرگ جهان در نشست آتی این هفته تولید خود را بدون تغییر نگه دارند و همچنین با احتیاط سرمایه گذاران قبل از جلسه فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) ممکن است نوسانات در بازار افزایش یابد.

معاملات آتی نفت برنت با ۲۰ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش به ۸۶.۴۶ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۷۹.۵۷ دلار در هر بشکه بود که ۱۱ سنت یا ۰.۱ درصد کاهش داشت.


بعید است که وزیران سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش به رهبری روسیه که با هم به عنوان اوپک پلاس شناخته می‌شوند، سیاست فعلی تولید نفت خود را هنگام برگزاری نشست مجازی در اوایل فوریه تنظیم کنند.

با این حال، نشانه‌هایی از صادرات بیشتر نفت خام از بنادر بالتیک روسیه در اوایل فوریه باعث شد که برنت و WTI اولین ضرر هفتگی خود را در ۳ هفته گذشته متحمل شوند.

تحلیلگران بانک ملی استرالیا گفتند: «هیچ انتظاری وجود ندارد که تغییری در تولید اوپک + در نشست این هفته اعلام شود و ما انتظار داریم که بازخورد آینده‌نگر فدرال رزرو عامل اصلی پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت باشد».

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها