افزایش نرخ بهره بانک سوئیسی برخلاف پیش‌بینی‌های بازار

افزایش نرخ بهره بانک سوئیسی برخلاف پیش‌بینی‌های بازار
بانک سوئیسی «یو بی اس» با افزایش نرخ بهره، از انتظارات سه ماهه چهارم پیشی گرفت.
کد خبر : ۱۴۶۱۷۲

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، یو بی اس، با آخرین نتایج خود به دلیل کاهش هزینه‌ها و نرخ بهره بالاتر، پیش‌بینی‌های بازار را شکست داد. این بانک، درآمد خالص برای سه ماهه چهارم سال گذشته را ۱.۷ میلیارد دلار گزارش کرد که مجموع سود سالانه خود را به ۷.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ رساند. بر اساس داده‌های ری اینفینیتیو، تحلیل گران انتظار داشتند که یو بی اس در سه ماهه چهارم به درآمد خالص ۱.۳ میلیارد دلاری و برای سال ۷.۳ میلیارد دلاری دست یابد.

این بانک سوئیسی گفت که درآمد‌های سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ تحت تأثیر فعالیت مشتری بالاتر، نرخ بهره بالاتر و تسهیل قوانین کووید-۱۹ در آسیا قرار دارد. رالف همرز، مدیرعامل این شرکت در بیانیه‌ای گفت: ما نتایج خوب و قابل قبولی را در سه‌ماهه چهارم در شرایط سخت کلان اقتصادی و ژئوپلیتیکی ارائه کردیم.


چند نکته مهم:

نسبت سرمایه CET1، معیاری برای پرداخت بدهی بانک، به ۱۴.۲ درصد رسید که نسبت به ۱۴.۴ درصد در سه ماهه قبل کاهش داشت.
درآمد از ۸.۷۰۵ میلیارد دلار در سال گذشته به ۸.۰۲۹ میلیارد دلار کاهش یافت.
سود صاحبان سهام، معیاری برای سنجش عملکرد بانک، در پایان سه ماهه تا ۱۳.۲ درصد افزایش یافت که نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشت.

بین واحد‌های این بانک، مدیریت ثروت جهانی با توجه به حاشیه سود بالاتر پس از نرخ‌های بهره بالاتر، درآمد خالص سود سه ماهه چهارم را ۳۵ درصد افزایش داد. بانکداری شخصی و شرکتی نیز در مدت مشابه در نتیجه افزایش نرخ بهره و درآمد‌های وام، ۲۱ درصد افزایش درآمد خالص سود را نسبت به سال قبل ثبت کردند. اما عدم اطمینان بازار بر بازو‌های بانکداری سرمایه گذاری و مدیریت دارایی این کسب و کار ضربه زد. اولی شاهد کاهش سالانه ۲۴ درصدی درآمد بود، در حالی که درآمد‌های مدیریت دارایی به دلیل عملکرد منفی بازار و اثرات ارز خارجی ۳۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت. یو بی اس اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ سهام بیشتری را خریداری خواهد کرد. هامرز گفت: متعهد به سود سهام پیشرو هستیم و انتظار داریم در سال ۲۰۲۳ بیش از ۵ میلیارد دلار از سهام را خریداری کنیم. سهام یو بی اس در ۱۲ ماه گذشته حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر