25 بهمن 1401 - 16:23
دبیر انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات راه‌سازی ایران در گفتگو با ایبِنا:

همکاری صنعتی با چین بخشی از مشکل بیکاری را از بین می‌برد

همکاری صنعتی با چین بخشی از مشکل بیکاری را از بین می‌برد
یک فعال اقتصادی معتقد است اگر دست صنعتگران ایرانی در دست صنعتگرانی چینی گذارده شود، بخشی از مشکل بیکاری در کشور از بین خواهد رفت.
کد خبر : ۱۴۶۷۸۹

سید ابوالقاسم کاظمی دولابی، دبیر انجمن تولید کنندگان ماشین‌آلات راه‌سازی ایران، درباره سفر رئیس جمهور به چین در گفتگو با ایبنا گفت: سفر به چین از کار‌های خوب در دولت است. در صورتیکه آقای رئیسی و رئیس کل بانک مرکزی خرید‌های مستقیم با بانک‌های کارگزاران چینی را هماهنگ کنند تا واسطه حذف شود، بزرگترین دستاورد درنتیجه انجام این سفر را به دست خواهند آورد.


وی در ادامه ابراز کرد: عضو انجمن تولید کنندگان هستم و سال‌ها است که در این زمینه فعالیت می‌کنم، مشکل مهم عدم هماهنگی کارگزار بانک ایران با کارگزار بانک چینی و انجام کار‌های مرتبط با واسطه است، همانطور که اشاره شد، این کار بسیار آسیب‌رسان برای کشور است.


دبیر انجمن تولید کنندگان ماشین آلات راه سازی ایران در این خصوص اظهار داشت: سفر به چین و اروپا زیاد داشتم، صنعتی که در اروپا وجود دارد، در چین هم مشاهده می‌شود. باید ارتباط صنعتی، انتقال تکنولوژی، مراوده، آموزش، رفت و آمد، تجارت با چین توسعه پیدا کند و بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد که بدون شک در نتیجه انجام آن نتایج خوبی به دست خواهد آمد.


کاظمی دولابی در ادامه تصریح کرد: دست صنعتگران ایرانی در دست صنعتگرانی چینی گذارده شود و راه همکاری در این زمینه گشوده شود، بخشی از مشکل بیکاری در کشوراز بین خواهد رفت.


وی در این خصوص افزود: رابطه ایران اقتصادی با چین بدون خلاء نیست، مشکلات در این زمینه بسیار جدی باید برطرف شود، زیرا ارتباط سیاسی با این کشورمحکم است، بحثی هم پیش بیاید، مانند کشور‌های اروپایی همه چیز بهم نخواهد ریخت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها