29 بهمن 1401 - 17:20

حفظ ارزش سرمایه‌‌ سپرده‌گذاران بانکی با افزایش نرخ سود

حفظ ارزش سرمایه‌‌ سپرده‌گذاران بانکی با افزایش نرخ سود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی باعث حفظ سرمایه سپرده‌گذاران در بانک‌ها می‌شود.
کد خبر : ۱۴۶۸۹۰

محمد صفایی؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا؛ با اشاره به افزایش سود سپرده‌های بانکی توسط بانک مرکزی گفت: اگر نرخ سود سپرده‌های بانکی افزایش نمی‌یافت، مردم با توجه به تورم سپرده‌های خود را از بانک‌ها بیرون می‌کشیدند و این کار باعث حفظ سپرده‌های آن‌ها در بانک‌ها شد.


وی افزود: واقعیت این است که با توجه به تورم موجود، راه و چاره افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی بود تا از این طریق بتوان پول مردم را در شبکه بانکی نگه داشت.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: البته به‌موازات افزایش نرخ سود سپرده‌ها نرخ سود تسهیلات بانکی نیز افزایش یافته که باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که افزایش نرخ سود تسهیلات باعث آسیب زدن به تولید نشود.


صفایی خاطرنشان کرد: البته در کنار افزایش نرخ سود سپرده‌ها باید تدابیر لازم برای کاهش تورم در جامعه نیز اندیشیده و اجرایی شود و مجموعه این عوامل باید در کنار هم دیده شده و به آن عمل شود.


وی در پایان افزود: امیدواریم تا هرچه زودتر در کنار افزایش نرخ سود سپرده‌ها با مهار تورم و مقابله با سودجویی‌ها و سوءاستفاده‌ها در بازار‌های مختلف در کشور شرایط اقتصادی خوبی برای مردم رقم بخورد.

نویسنده: عباسی مزار
ارسال‌ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱
۰
خدا را شکر مسءولین خردمندی داریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶
۰
ی پیشنهاد درزمانیکه یک مشتری در بانکی شروع به سرمایه گذاری بلند مدت می نماید مبلغ سرمایه گذاری شده را با نرخ طلا وبا دلار تحویل گرفته که حتی باعث پشتبانی بانکی نیز هست و در صورت تمدید توسط مشتری هر چند سالی که بگذرد در زمان پایان سرمایه گذاری مشتری نیز بر اساس نرخ طلا ودلار در آن زمان چه پایین تر چه بالاتر حساب شد وبه مشتری برگردانده شود این باعث سرمایه گذار مضاعف و بی دغدغه مردم میگردد
ناشناس
Germany
۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹
۰
خرید و فروش ارز خارجی بدون مجوز خارج از محدوده بانک را جرم انگاری کنید
فیلم و پخش زنده
بیشتر