ایرباس: تسویه حساب با قطر ایرویز آرامش زیادی به همراه داشت

ایرباس: تسویه حساب با قطر ایرویز آرامش زیادی به همراه داشت
اختلاف بی‌سابقه باعث شد تا ایرباس ده‌ها سفارش هواپیمای دیگر از قطر را پیش از محاکمه‌ای که برای ژوئن برنامه‌ریزی شده بود لغو کند.
کد خبر : ۱۴۶۹۴۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از الجزیره، مدیر عامل ایرباس، گیوم فاوری، گفت که پس از دو سال اختلاف، دستیابی به توافق با قطر ایرویز بسیار راحت بود.

فاوری - در یک کنفرانس مطبوعاتی برای اعلام نتایج تجارت ایرباس - گفت: مذاکرات زیادی بین قطر ایرویز، ایرباس و سازمان هواپیمایی کشوری قطر در مورد یافتن راهی برای بازگرداندن هواپیمای مورد مناقشه به خدمت انجام شد.

قطر ایرویز و ایرباس در اوایل ماه جاری اعلام کردند که برای پایان دادن به اختلاف حقوقی بین آن‌ها بر سر آسیب به سطح خارجی تعدادی از هواپیما‌های A۳۵۰ که باعث زمین گیر شدن آن‌ها شده است، به توافق رسیده اند.


این دو شرکت مشتاقانه منتظر راه اندازی مجدد هواپیمای A۳۵۰ پس از شروع مراحل تعمیر در یک برنامه ویژه هستند.
جایی که شرکت اروپایی گفته بود که در حال مذاکره با مقامات نظارتی اروپا، قطر و قطر ایرویز در مورد بهترین راه‌ها برای بازگرداندن این هواپیما‌ها به خدمات پس از توقف پرواز است.

ایرباس در آن زمان اضافه کرد که قطر ایرویز همچنین اولین دسته از هواپیما‌های جدید A۳۲۱ را پس از فعال کردن قرارداد در سال ۲۰۲۶ دریافت خواهد کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر