چراغ سبز پکن به هاب رمزارز هنگ‌کنگ

هنگ‌کنگ، فرش قرمز را برای کسب و کار‌های رمزارز پهن کرد تا به تقویت هاب مالی کمک کند و این اقدام، مورد حمایت پکن قرار گرفته است.
کد خبر : ۱۴۷۰۴۹

به گزارش ایبِنا، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: نمایندگان دفتر نمایندگی چین و سایر مقامات این کشور، در چند ماه گذشته جزو مهمانان پای ثابت گردهمایی‌های رمزارز در هنگ‌کنگ بوده‌اند. این رفت و آمد‌ها دوستانه بوده و مقامات تحولات را بررسی کرده و خواستار دریافت گزارش شده و در بعضی مواقع، تماس گرفته‌اند.

اپراتور‌های رمزارز محلی می‌گویند حضور آن‌ها هرگونه تردید درباره نگرش پکن در قبال تلاش‌های هنگ‌کنگ برای تبدیل شدن به یک هاب رمزارز را برطرف کرده است. حمایت بی سروصدا نشان می‌دهد که مقامات چینی همزمان با کنترل فعالیت‌های رمزارز در سرزمین اصلی چین، تمایل دارند از هنگ‌کنگ به عنوان یک محل آزمایشی برای دارایی‌های دیجیتالی استفاده کنند.

شرکت‌های سرزمین اصلی چین و خارجی‌ها این سیگنال را گرفته و به دنبال ثبت کسب و کار خوده و برنامه‌ریزی برای بازگشت به این شهر پس از گذشت ۱۵ ماه از اعلام ممنوعیت فعالیت صنعت رمزارز از سوی چین و کوچ اجباری آن به خارج، هستند.

نیک چان، عضو کنگره خلق ملی و وکیل مشاوره دهده در امور امنیت سایبری و دارایی‌های دیجیتالی می‌گوید: تا زمانی که کسی پا را از خط قرمز فراتر نگذارد و امنیت مالی در چین تهدید نشود، هنگ‌کنگ آزاد است برنامه یک کشور، دو سیستم را دنبال کند.

این شهر روز دوشنبه گشایش بیشتر برای رمزارز را اعلام و طرحی را منتشر کرد که به سرمایه گذاران خرده فروش، اجازه می‌دهد توکن‌های دیجیتالی مانند بیت کوین و اتر را مبادله کنند. سرمایه گذاران اجازه خواهند یافت سکه‌های بزرگتر را در بورس‌های مورد تائید کمیسیون بورس و معاملات آتی، معامله کنند.

سهام چینی مرتبط با رمزارز و بلاک‌چین روز سه شنبه صعود کرد. شرکت دارایی دیجیتالی "او کی جی تکنولوژی هولدینگ" در هنگ‌کنگ، ۲۲ درصد صعود کرد و اپراتور پلتفرم رمزارز "نیو هوئو تکنولوژی هولدینگز" حداکثر ۱۴ درصد صعود کرد. در سرزمین اصلی چین، شرکت متخصص نرم افزاری "شنزن فورمز سینترون اینفورمیشن" هم در یک مقطع، تا ۱۰ درصد صعود کرد.

چین مقابله با فعالیت رمزارز را در سال ۲۰۱۷ آغاز کرد و در سال ۲۰۲۱ معاملات رمزارز را ممنوع کرد. این اقدام به مهاجرت بعضی از بزرگترین نام‌ها مانند بایننس و ترون از این کشور منتهی شد. اما این اواخر چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان است، توسعه فناوری بلاک‌چین را تسهیل کرد و با توسعه بعضی از توکن‌های دیجیتالی قابل معاوضه (NFT)، موافقت کرد.

فعلا، نشانه چندانی از این که پکن ممنوعیت اعلام شده برای معاملات رمزارز را تسهیل خواهد کرد، وجود ندارد و همچنان نگرانی‌هایی در خصوص حفاظت از مصرف کننده، استفاده از رمزارز برای فرار از کنترل‌های سرمایه و آسیب‌های محیط زیستی مربوط به انرژی مصرف شده در فرآیند استخراج بیت کوین، به قوت خود باقی است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، به گفته مقامات آگاه، نمایندگان سرزمین اصلی چین، یافته‌های خود در هنگ‌کنگ را به مقامات ارشد خود گزارش می‌دهند، اما هدف این گزارش‌ها هنوز مشخص نیست.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر