چینی‌ها به جای غربی‌ها بازار روسیه را به دست می‌گیرند

چینی‌ها به جای غربی‌ها بازار روسیه را به دست می‌گیرند
شرکت‌های چینی در حال جایگزین شدن برند‌های غربی در روسیه هستند.
کد خبر : ۱۴۷۳۳۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از شبکه المیادین، صد‌ها برند بین‌المللی طی سال گذشته پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین از بازار روسیه انصراف دادند که این امر منجر شد مسکو جایگزین‌هایی برای همه چیز از تلفن‌های هوشمند گرفته تا خودرو پیدا کند.

شرکت‌های چینی از این تغییر منتفع شده‌اند و داده‌های صنعت نشان می‌دهد که غول گوشی‌های هوشمند شیائومی و خودروساز جیلی از جمله شرکت‌هایی هستند که در ماه‌های اخیر شاهد افزایش فروش بوده‌اند.

طبق گزارش Counterpoint Research، در حالی که آیفون‌ها و گلکسی‌های سامسونگ پیش از جنگ پرفروش‌ترین گوشی‌ها بودند، مدل‌های شیائومی و ریلمی جای آن‌ها را گرفته‌اند.

البته تولیدکنندگان چینی قبل از جنگ نیز در روسیه بسیار محبوب بودند و در دسامبر ۲۰۲۱ نزدیک به ۴۰ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده بودند. در همین حال، سامسونگ و اپل به ترتیب در رتبه‌های اول و دوم، شاهد کاهش سهم بازار ترکیبی خود از ۵۳ درصد به تنها ۳ درصد در همان دوره زمانی بودند که از کشور خارج شدند.


طبق داده‌های S&P Global Mobility، طی سال گذشته، خودروسازان چینی چری و گریت وال موتور به ۱۰ برند برتر خودرو‌های سواری رسیده‌اند، در حالی که BMW و مرسدس بنز آلمان ناپدید شده‌اند.

بر اساس داده‌های Autostat که ماه گذشته در گزارشی اعلام کرد که فروش خودرو‌های جدید چینی در این کشور در سال ۲۰۲۲ با ۷ درصد افزایش به ۱۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو رسیده است، روس‌ها در سال گذشته رکورد خرید خودرو‌های چینی را تجربه کرده اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر