14 اسفند 1401 - 11:29
معاون وزیر اقتصاد مطرح کرد؛

بیش از ۱۶ درصد تسهیلات شبکه بانکی به بخش خرد اختصاص داده شده است/ افزایش سرمایه بانک‌ها با منابع مولدسازی دارایی‌ مازاد آن‌ها

بیش از ۱۶ درصد تسهیلات شبکه بانکی به بخش خرد اختصاص داده شده است  افزایش سرمایه بانک‌ها با منابع مولدسازی دارایی‌ مازاد آن‌ها
منابعی که از محل مولدسازی دارایی‌ها و فروش دارایی‌های مازاد بانک‌ها به دست می‌آید صرف افزایش سرمایه بانک‌ها می‌شود.
کد خبر : ۱۴۷۵۷۵

به گزارش خبرنگار ایبِنا، سید عباس‌حسینی؛ معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزات اقتصاد در مراسم نخستین همایش ملی قرض‌الحسنه گفت: جهت‌گیری اصلی وزارت اقتصاد در اصلاحات بانکی، حمایت همه جانبه و اصلاح بانک‌های قرض الحسنه بوده و هست تا این بانک‌ها بتوانند خدمات بهتری به مردم ارائه دهند.

 

وی افزود: باید قوانینی ایجاد کنیم و بستری فراهم شود تا بانک‌های قرض الحسنه در بستر تخصصی بهتر کار کنند. در واقع باید قوانین بانکی برای بانک‌های تجاری، تخصصی و قرض الحسنه‌ها به طور جداگانه تعریف شود چرا که ویژگی‌ها و عملکرد متفاوتی با هم دارند.

 

حسینی با بیان اینکه با همکاری و لطف بانک مرکزی و تلاش وزارت شاهد هستیم که در ۱۰ ماهه نخست امسال ۱۶ درصد از تسهیلات شبکه بانکی پرداخت تسهیلات خرد بوده که این امر برای اولین بار در شبکه بانکی محقق شده است، گفت: امسال ۱۰۴ همت در شبکه بانکی برای افزایش سرمایه بانک‌های دولتی اختصاص یافته است.

 

وی تاکید کرد: منابعی که از محل مولدسازی دارایی‌ها و فروش دارایی‌های مازاد بانک‌ها به دست می‌آید نیز صرف افزایش سرمایه بانک‌ها می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر