افزایش فقر غذایی کودکان بریتانیا

گزارش شده که یکی از هر پنج خانوار، یک خانوار گزارش کرده که در ماه ژانویه وعده‌های غذایی خود را حذف کرده یا برای یک روز کامل غذا نخورده اند.
کد خبر : ۱۴۷۶۰۶

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، با استناد به نظرسنجی اندیشکده بنیاد تغذیه گزارش شده، که تعداد کودکانی که از فقر غذایی در بریتانیا رنج می‌برند در ماه ژانویه نسبت به سال گذشته تقریباً دو برابر شده است. بر اساس این یافته‌ها، ۲۲ درصد از خانواده‌های مورد نظر در ماه گذشته گزارش دادند که یا وعده‌های غذایی خود را حذف کرده یا برای یک روز کامل غذا نخورده‌اند. در ماه ژانویه ۲۰۲۲، این رقم تنها ۱۲ درصد بود. داده‌ها نشان داد که تعداد کلی کودکان بریتانیایی که از کمبود غذا رنج می‌برند اکنون به نزدیک ۴ میلیون رسیده است.

این روند نگران کننده در حالی رخ می‌دهد که این کشور از تورم بی سابقه مواد غذایی رنج می‌برد که به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی بوده است. بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط محقق بازار در اوایل این هفته، این شاخص اکنون به ۱۷.۱ درصد رسیده و شیر، تخم مرغ و مارگارین سریع‌ترین رشد قیمت را نشان می‌دهد. بحران هزینه‌های زندگی با تصمیم اخیر دولت برای کاهش حمایت از قبوض انرژی خانوار تشدید می‌شود. اکنون مردم از مقام‌های بریتانیا می‌خواهند که وعده‌های غذایی رایگان مدارس را در سراسر کشور گسترش دهند. نظرسنجی جداگانه‌ای توسط بنیاد غذا نشان داد که ۸۰ درصد از پاسخ دهندگان موافق این بودند که همه کودکان بریتانیایی واجد شرایط دریافت وعده‌های غذایی رایگان در مدرسه شوند.

در حال حاضر، تنها خانوار‌هایی که درآمد سالانه آن‌ها زیر ۷۴۰۰ پوند است واجد شرایط دریافت وعده‌های غذایی رایگان هستند و به گفته گروه بررسی فقر کودکان، حدود ۸۰۰ هزارکودک در فقر زندگی می‌کنند، اما واجد شرایط دریافت مزایا نیستند. آنا تیلور، مدیر عامل بنیاد تغذیه، با گسترش وعده‌های غذایی رایگان در مدرسه برای تعداد بیشتری از کودکان در انگلیس در بودجه بعدی، دولت می‌تواند سیاستی را ایجاد کند که مورد پسند رأی‌دهندگان باشد، هدفمند و به موقع باشد و واقعاً در سطح بالا انجام شود. به گفته صدیق خان، شهردار لندن، وعده‌های غذایی رایگان در مدرسه می‌تواند سالانه ۴۴۰ پوند برای هر کودک برای خانواده‌ها صرفه جویی کند. اوایل این ماه، وی اعلام کرد که مدارس لندن از ماه سپتامبر به مدت یک سال وعده‌های غذایی رایگان را برای همه دانش آموزان دبستانی ارائه می‌دهند.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها