نوسان قیمت طلای جهانی و کاهش قیمت مس

نوسان قیمت طلای جهانی و کاهش قیمت مس
با اعلام کاهش تولید ناخالص داخلی چین، قیمت طلای جهانی نوسان و قیمت مس کاهش یافت.
کد خبر : ۱۴۷۶۱۸

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سایت اینوستینگ، روز دوشنبه قیمت طلا با وجود ابهام سیاست پولی ایالات متحده نوسان داشت، در حالی که قیمت مس به شدت کاهش یافت و کشور واردکننده اصلی چین هدف تولید ناخالص داخلی کمتر از انتظار برای سال ۲۰۲۳ را تعیین کرد و انتظار بهبود تقاضا را تضعیف کرد. کاهش ارزش دلار در هفته گذشته به افزایش قیمت شمش کمک کرد و معامله‌گران انتظارات خود را برای افزایش نرخ بهره آمریکا در سال جاری ارزیابی کردند. هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۸۵۲.۲۶ دلار رسید، در حالی که بهای معاملات آتی در ساعت ۳:۴۹ با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۸۵۸.۱۵ دلار در هر اونس رسید.

هر دو در هفته گذشته بیش از ۲ درصد افزایش یافتند. فشار دلار بر بازار‌های فلزات روز دوشنبه دوباره به جریان افتاد و دلار پس از افت شدید روز جمعه ثابت ماند. سود اوراق خزانه‌داری ایالات متحده نیز درست زیر سطح ۴ درصد قرار داشت. بازار‌ها انتظار دارند که نرخ هدف فدرال رزرو احتمالاً در ماه‌های آینده به اوج خود خواهد رسید، قبل از اینکه این بانک به دلیل افزایش فشار اقتصادی، موضع تند خود را متوقف کند یا معکوس کند. اما چشم انداز کند شدن رشد اقتصادی بر قیمت مس تأثیر زیادی گذاشت و بر فشار ناشی از هدف کاهش تولید ناخالص داخلی چین افزود.

مقام‌های دولت چین در آخر هفته پیش‌بینی کردند که اقتصاد در سال ۲۰۲۳، پس از رشد ۳ درصدی در سال ۲۰۲۲، ۵ درصد رشد خواهد کرد. بهای معاملات آتی مس با ۰.۵ درصد کاهش به ۴.۰۵۵۷ دلار در هر پوند رسید. بهای معاملات آتی پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش به ۹۷۷.۳۰ دلار در هر اونس رسید، در حالی که معاملات آتی نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۱.۳۰۸ دلار در هر اونس رسید. با توجه به اینکه این نرخ‌ها باعث افزایش هزینه دارایی‌های بدون سود می‌شوند، افزایش نرخ‌های بهره برای بازار‌های فلزی نوید بدی دارد. تمرکز این هفته بر سخنان جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، و همچنین داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در ماه فوریه است.

 

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر