کاهش ۵ برابری مشاغل در سراسر ایالات متحده

کاهش ۵ برابری مشاغل در سراسر ایالات متحده
اخراج کارکنان آمریکا در ماه فوریه بیش از پنج برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۴۷۸۴۹

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، گزارش شده که اخراج کارکنان آمریکا در ماه فوریه بیش از پنج برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. طبق گزارش شرکت اجرایی چلنجر، گری و کریسمس، کارفرمایان آمریکایی در ماه فوریه ۷۷۷۷۰ شغل را کاهش دادند که نشان دهنده افزایش ۴۱۰ درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته است. بر اساس گزارشی که اوایل این هفته منتشر شد، مجموع ماه فوریه، بالاترین رقم در ماه از سال ۲۰۰۹ بود، زمانی که ۱۸۶۳۵۰ شغل کاهش پیدا کرد.

با این حال، این رقم نسبت به کاهش ۱۰۲۹۴۳ اعلام شده در ماه ژانویه ۲۴ درصد کاهش داشت. این مطالعه نشان داد که تا کنون در سال جاری، کارفرمایان برنامه‌های خود را برای حذف ۱۸۰۷۱۳ شغل اعلام کرده‌اند که ۴۲۷ درصد نسبت به ۳۴۳۰۹ کاهش اعلام شده در دو ماه اول سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است. طبق گزارش ها، این بالاترین رقم در ژانویه تا فوریه از سال ۲۰۰۹ است. مطمئناً کارفرمایان به برنامه‌های افزایش نرخ از سوی فدرال رزرو توجه می‌کنند.

 

اندرو چلنجر، معاون ارشد این شرکت، اظهار داشت: ماه‌های بسیاری برای کاهش هزینه‌ها برنامه ریزی کرده اند. اگر اوضاع آرام شود، اخراج کارکنان معمولا آخرین قطعه در استراتژی‌های کاهش هزینه شرکت است. این گزارش حاکی از آن است که شرکت‌های فناوری در ماه گذشته بیشترین شغل را از دست دادند و این رقم به ۲۱۳۸۷ نفر رسید. بخش فناوری ۳۵ درصد از کاهش کل مشاغل را در سال ۲۰۲۳ داشته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر