مذاکرات سودان و روسیه برای استفاده از ارز‌های ملی در تسویه حساب‌های متقابل

بانک‌های مرکزی روسیه و سودان استفاده از ارز‌های ملی در تسویه حساب‌های متقابل را بررسی کردند.
کد خبر : ۱۴۷۸۸۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از شبکه المیادین، بانک‌های مرکزی روسیه و سودان درباره استفاده از ارز‌های ملی در تسویه حساب‌های متقابل بحث می‌کنند و خارطوم تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه را که فقیرترین کشور‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، محکوم می‌کند.

محمد سراج، سفیر سودان در مسکو، تایید کرد که بانک‌های مرکزی سودان و روسیه به دنبال استفاده از ارز‌های ملی در تسویه حساب‌های متقابل هستند.

سراج در گفتگو با خبرگزاری «نووستی» با بیان اینکه روسیه به سودان پیشنهاد استفاده از سیستم تراکنش‌های مالی که در آن ارز‌های ملی اتخاذ می‌شود، داده است، توضیح داد که این موضوع مورد بحث بانک‌های مرکزی دو کشور است.


از سوی دیگر، سراج با تاکید بر اینکه تحریم‌های غرب علیه روسیه آثار خود را به فقیرترین کشور‌های جهان نیز رسانده است، تاکید کرد: تحریم‌های یکجانبه را نمی‌توان ابزاری موثر برای حل مشکلات تلقی کرد.

سراج در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: «اگر دولت را هدف قرار دهید، مسلماً به مردم ضربه می‌زنید و زندگی روزمره آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهید.

وی افزود: «فکر نمی‌کنم تحریم‌ها ابزار مؤثری برای حل هر مشکلی باشد. تحریم‌ها نه تنها بر روسیه، بلکه بر کشور‌های نیازمند نیز تأثیر منفی دارد.

سفیر سودان در مسکو خاطرنشان کرد: «توافق غلات ابتکار خوبی برای جلوگیری از پیامد‌های منفی وضعیت ژئوپلیتیکی بین روسیه و اوکراین است تا بر امنیت غذایی جهانی تأثیر نگذارد».

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر