22 اسفند 1401 - 18:00

عرضه سهام پرداخت الکترونیک پاسارگاد در بورس/ جلسه معارفه نماد «پی‌پاد» برگزار شد

عرضه سهام پرداخت الکترونیک پاسارگاد در بورس  جلسه معارفه نماد «پی‌پاد» برگزار شد
جلسه معارفه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد با نماد پی‌پاد، امروز دوشنبه ۲۲ اسفند ماه در سالن همایش دانشگاه خاتم، برگزار شد.
کد خبر : ۱۴۷۹۵۸

به گزارش خبرنگار ایبِنا، جلسه معارفه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد با نماد پی‌پاد، امروز دوشنبه ۲۲ اسفند ماه در سالن همایش دانشگاه خاتم، برگزار شد.

 

پرداخت الکترونیک پاسارگاد به عنوان یکی از شرکت‌های گروه مالی پاسارگاد با مسئولیت راهبری خدمات پرداخت الکترونیک، به عاملیت از سوی بانک پاسارگاد از بهمن ماه ۱۳۸۴ آغاز به کار کرده و هم‌اکنون در هلدینگ فناپ فعالیت می‌کند. این شرکت با حفظ استانداردهای ملی و بین‌المللی خدمات پرداخت الکترونیک، اقدام به بسترسازی جهت ارائه این خدمات با استفاده از ابزارهای نوین صنعت پرداخت نموده است.

برخی از افتخارات این شرکت، کسب عنوان شرکت برتر از نظر رشد سریع در بیست و پنجمین دوره رتبه‌بندی سال سازمان مدیریت (IMI100)، دریافت عنوان شرکت دانش بنیان در کارگروه ارزیابی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و کسب تندیس برند محبوب من در بخش پایانه‌های فروشگاهی و اپلیکیشن‌های پرداخت نرم‌افزار پی‌پاد است.
 

مسیح مشهدی تفرشی؛ مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در این مراسم اظهار کرد: این شرکت پس از ۱۷ سال خدمت در حالی پا به عرصه بورس گذاشته است که تلاش می‌کند با بیش از ۱۲۰۰ متخصص حوزه پرداخت خود عملکردی منحصر به فرد از دیگر رقبا در حوزه پرداخت داشته باشد.

وی افزود: به جرئت می‌توان گفت این شرکت یکی از بهترین فعالان حوزه پرداخت است. ما امروز با داشتن سهامدارانی مثل بانک پاسارگاد و شرکت فناپ در حوزه فینتک و ICT نسبت به دیگر شرکت‌ها پیشی گرفتیم.

مشهدی تفرشی با اشاره به تمرکز این شرکت بر مزیت‌های رقابتی و اضافه کردن مشتریان بزرگ، گفت: شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در این حوزه رشد سریعی را کسب کرده و در رتبه‌بندی این شرکت‌ها در سال ۱۴۰۱ رتبه سوم را کسب کرد. این شرکت در حوزه کسب سهم بازار بالاترین رتبه را میان PSP‌ها داشته است.

وی افزود: در تعداد تراکنش‌های کارتخوان این شرکت رتبه خود را در سال ۱۴۰۱ رتبه چهارم و در مبلغ تراکنش رتبه سوم را کسب کرده است. این شرکت در حال حاضر رتبه اول را در سهم تعداد کارتخوان فعال سیستمی دارد.

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در ادامه اظهار کرد: رشد سهم بازار پی‌پاد در شاخص مبلغ تراکنش ۴.۰۶ درصد بوده است و این در حالیست که رقبای بورسی این شرکت در طول این مدت ۰.۸۵ درصد از سهم خود در بازار را از دست داده‌اند. حاشیه سود این شرکت نیز در سال جاری ۱۳ درصد و سود عملیاتی این شرکت ۱۱ درصد در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ بوده است که بدین ترتیب نسبت به رقبا عملکرد بسیار بهتری کسب کرده‌ایم.

تفرشی اظهار کرد: میانگین رشد سه ساله درآمد عملیاتی پی‌پاد ۱۳۶ درصد بوده است و این رقم در مقایسه با دیگر شرکت‌های این حوزه بسیار بهتر است. شرکت پرداخت الکترونیک پارسارگاد در دیگر شاخص‌ها نیز عملکرد بسیار خوبی را کسب کرده است و در بسیاری از حوزه‌ها از رقبای خود عملکرد بهتری داشته است.

وی در پایان تاکید کرد: سرمایه گذاری بر روی پرداخت غیرحضوری مهمترین اولویت سال ۱۴۰۲ شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد است.

شهاب جوانمردی؛ رئیس هیئت مدیره شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد نیز در جلسه معارفه این شرکت، اظهار کرد: بعد از ۱۷ سال فعالیت، خدا را شاکریم که شرکت پرداخت الکترونیک پارسیان به عنوان اولین شرکت از هلدینگ فناپ، به بازار سرمایه وارد می‌شود.

وی افزود: شرکت فناپ با اینکه یک PSP است، اما عملکرد آن فراتر از یک شرکت PSP بوده است. این روز‌ها در خصوص اقتصاد دیجیتال صحبت می‌شود و علی‌رغم رکود صنایع مختلف، شرکت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال به رشد خود ادامه داده‌اند.

جوانمردی در ادامه اظهار کرد: گروه مالی پاسارگاد با پیش‌نگری شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد را تاسیس کرده است تا در فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشگام باشد. اگر نگاهی به شرکت‌های بزرگ مالی جهان بیاندازیم، شرکت‌های ICT سهم بزرگی از بازار سرمایه جهان را تشکیل می‌دهند و این نشان دهنده اهمیت این حوزه است.

رئیس هیئت مدیره شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد تاکید کرد: هدف‌های کمی گروه فناپ برای سال ۱۴۰۴، کسب جایگاه در میان ۱۰ شرکت برتر فناوری اطلاعات و ارتباطات در منطقه خاورمیانه و ایفای نقش به عنوان پل فناوری کشور، کسب درآمد سالیانه معادل حداقل یک درصد تولید ناخالص داخلی کشور و ایجاد اشتغال پایدار مستقیم برای ۱۰ هزار نفر و غیرمستقیم برای ۱۰۰ هزار نفر است که برای رسیدن به این هدف باید به طور سالانه حدود ۹۰ درصد رشد در درآمد داشته باشیم.

وی در پایان گفت: شرکت‌های بسیاری در گروه مالی پاسارگاد با نگاه ایفای نقش به عنوان یک پل فناوری، توجه به نیاز و تجارب مشتری و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات شکل گرفته است. شرکت پی‌پاد نیز به عنوان بازوی تجارت الکترونیک شرکت‌های گروه مالی پاسارگاد در این میان نقش خود را به خوبی ایفا می‌کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر