درخواست حذف سیستم‌های پرداخت غربی شامل ویزا و مسترکارت در اندونزی

از اندونزیایی‌ها خواسته شده که سیستم‌های پرداخت غربی شامل ویزا و مسترکارت را کنار بگذارند.
کد خبر : ۱۴۸۱۹۴

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، جوکو ویدودو هشدار داد که تحریم‌های روسیه نشان دادند که ویزا و مسترکارت می‌توانند مشکل ساز باشند. رهبر پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان پیشنهاد کرده که اندونزی باید وابستگی خود را به سیستم‌های پرداخت خارجی کاهش دهد تا در صورت مواجهه با تحریم‌های غرب، خطر بالقوه پیامد اقتصادی فاجعه‌بار را نفی کند. این هفته رئیس جمهور جوکو ویدودو در مجمع تجاری در جاکارتا با اشاره به حمله تحریمی ایالات متحده، اتحادیه اروپا و متحدان آن‌ها به بخش مالی روسیه بر سر بحران اوکراین، استدلال کرد که اندونزی باید خود را در برابر اختلالات ژئوپلیتیک محافظت کند.

خیلی مراقب باشید. ما باید تحریم‌های اعمال شده آمریکا علیه روسیه را به خاطر داشته باشیم. روز چهارشنبه ویدودو در گردهمایی که کاربرد محصولات و خدمات ساخت اندونزی را ترویج می‌کرد، گفت: ویزا و مسترکارت می‌توانند مشکل ساز باشند.  سال گذشته، اندونزی، برنامه کارت اعتباری دولتی داخلی (KKP) را برای تسهیل مبادلات بین دولت‌های مرکزی و منطقه اجرا کرد و رئیس جمهور آن از بخش دولتی خواست که مسیری را در اتخاذ این سیستم و سایر سیستم‌های داخلی ایجاد کند و تاکید کرد که در نهایت همه باید بتوانیم از کارت‌های بانکی صادر شده بومی استفاده کنیم تا بتوانیم مستقل باشیم.

 به گزارش جاکارتا پست، ویدودو گفت: اگر ما از پلتفرم‌های خودمان استفاده کنیم، و همه از وزارتخانه‌ها و ادارات محلی گرفته تا شهرداری‌ها از آن‌ها استفاده کنند، در این صورت می‌توانیم امنیت بیشتری داشته باشیم. کارشناسان به نقل از جاکارتا پست استدلال کردند که برای رقابت با ویزا و مسترکارت، هر جایگزین داخلی باید در سطح بین المللی پذیرفته شود و ابراز تردید کردند که ارائه دهندگان داخلی برای سرمایه گذاری‌های پرهزینه در ارتقای زیرساخت‌ها آماده هستند. استیو مارتا، مدیر اجرایی انجمن کارت اعتباری اندونزی (AKKI) روز شنبه گفت: سیستم بین بانکی داخلی اندونزی، جی پی ان، در حال حاضر فقط از کارت‌های نقدی بومی پشتیبانی می‌کند و نیاز به برخی تنظیمات برای ارائه درست کارت‌های اعتباری و تراکنش‌های بین‌المللی دارد.

اندونزی، اقتصاد بزرگی است که بین روسیه و برزیل با تولید ناخالص داخلی ۴.۳۷ تریلیون دلاری بر اساس برابری قدرت خرید در رتبه هفتم جهان قرار دارد. مسکو بلافاصله پس از اینکه ایالات متحده برای اولین بار این کشور را با تحریم‌ها در سال ۲۰۱۴ مورد هدف قرار داد، سیستم سیستم کارت ملی پرداخت داخلی (NSPK) را آماده کرد تا در صورت تلاش شرکت‌ها برای خروج از این کشور، تمامی تراکنش‌های ویزا و مسترکارت را به راحتی کنترل کند.

سال گذشته، زمانی که مسکو در پاسخ به عملیات نظامی خود در اوکراین تحت تحریم‌های بیشتر قرار گرفت، سیستم‌های پرداخت بین‌المللی خدمات خود را متوقف کردند، اما کارت‌های داخلی صادر شده با برند غربی از طریق NSPK در داخل کشور به کار خود ادامه دادند.  در حالی که دیگر نمی‌توان از این کارت‌ها در سطح بین‌المللی استفاده کرد، تاریخ انقضای آن‌ها به طور نامحدود تمدید شده تا به کاربران زمان کافی برای انتقال راحت به سیستم میر داده شود. روسیه هم دارای سیستم پیام‌رسان مالی خود به نام SPFS است که تراکنش‌های بین بانک‌ها را در داخل و خارج از کشور تضمین می‌کند و به عنوان جایگزینی برای سوئیفت عمل می‌کند که بسیاری از بانک‌های تحریم شده روسیه را مسدود کرد.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر