05 فروردين 1402 - 15:06

صبحانه ۳۵ پوندی بریتانیایی‌ها!

صبحانه ۳۵ پوندی بریتانیایی‌ها!
قیمت مواد غذایی اصلی همراه با تورم، در بریتانیا افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۴۸۳۷۸

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، به دلیل کمبود سبزیجات تازه در سوپرمارکت‌ها و افزایش تورم، هزینه یک سبد کالایی که برای تهیه صبحانه سنتی انگلیسی استفاده می‌شود به بیش از ۳۵ پوند (۴۳ دلار) رسیده است. با توجه به شاخص ماهانه صبحانه، قیمت اقلام غذایی که معمولاً در صبحانه سرخ کردنی ارائه می‌شوند در ماه فوریه نسبت به ماه مشابه سال گذشته بیش از ۲۲ درصد افزایش یافته است. این دومین ماه متوالی بود که این شاخص که شامل بسته‌های استاندارد تخم‌مرغ، شیر، سوسیس، بیکن، نان، کره، گوجه‌فرنگی، قارچ، چای و قهوه بوده را اندازه‌گیری می‌کند، بیش از ۲۰ درصد افزایش یافت.

آخرین آمار نشان داد که هزینه یک قرص نان و یک دوجین تخم مرغ در انگلیس نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش یافته است. گوجه فرنگی در ماه گذشته ۶.۴ درصد افزایش یافت در حالی که به دلیل افزایش سرسام آور قبض‌های برق، کشت سبزیجات در گلخانه‌های پر انرژی بسیار گران شد. حتی برخی از سوپرمارکت‌ها به دلیل کمبود عرضه شروع به محدود کردن فروش برخی محصولات به ازای هر نفر کرده اند.

هلن دیکینسون، مدیر اجرایی کنسرسیوم خرده‌فروشی بریتانیا، گفت: خانوار‌ها تحت فشار تورم ناشی از قیمت مواد غذایی و قبوض خانوار هستند. بر اساس گزارش دفتر آمار ملی بریتانیا (ONS) قیمت‌ها در سوپرمارکت‌ها در سراسر کشور با سریع‌ترین سرعت از سال ۲۰۰۵ در حال رشد هستند و خانواده‌ها را مجبور می‌کند از فروشگاه‌های متوسط به فروشگاه‌های تخفیف دار تغییر خرید دهند. بریتانیا در چنگال بدترین تورم خود طی یک نسل است. قیمت‌های مصرف‌کننده در ماه گذشته بیش از ۹.۹ درصد پیش‌بینی اقتصاددانان، از ۱۰.۱ درصد در ژانویه، تا ۱۰.۴ درصد افزایش یافت که فشار بیشتری را بر خانوا‌های دارای کمبود نقدینگی وارد کرد.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر