15 فروردين 1402 - 11:01

واکنش بایدن به تصمیم "اوپک پلاس"

واشنگتن تصمیم "اوپک پلاس" برای کاهش تولید نفت را کم‌اهمیت جلوه داد.
کد خبر : ۱۴۸۶۳۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از شبکه المیادین، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که کاهش تولید نفت توسط «اوپک پلاس» تأثیر محدودی بر اقتصاد آمریکا دارد و «اوپک پلاس» نشان می‌دهد که کاهش داوطلبانه اضافی تولید نفت ۱.۶۶ میلیون بشکه در روز خواهد بود.

دیروز، دوشنبه، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، اقدام کشور‌های بزرگ نفتی در روز یکشنبه که بر اساس آن تصمیم گرفتند تولید خود را به شدت کاهش دهند را دست کم گرفت.


کاخ سفید ضمن انتقاد از این اقدام بر تأثیر محدود آن بر اقتصاد ایالات متحده تأکید کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حالی که برای دفاع از سیاست اقتصادی خود به مینه سوتا می‌رفت، به خبرنگاران گفت: «اوضاع آنقدر که فکر می‌کنید بد نخواهد بود.»


جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی به خبرنگاران گفت: «با توجه به عدم اطمینان در بازار، ما فکر نمی‌کنیم که کاهش تولید در حال حاضر اقدام مناسبی باشد.»

وی افزود که ایالات متحده "این را به صراحت اعلام کرده است" و در عین حال تاکید کرد که واشنگتن "روی حرکت رو به جلو تمرکز می‌کند. "

عربستان سعودی، امارات، کویت، سلطان نشین عمان و الجزایر یکشنبه گذشته به طور هماهنگ تصمیم گرفتند تولید روزانه خود را در مجموع بیش از یک میلیون بشکه در روز از ماه می‌آینده تا پایان سال جاری کاهش دهند.

در مقابل، روسیه، یکی از اعضای ائتلاف اوپک + اعلام کرد که کاهش تولید نفت خام خود را تا پایان سال ۲۰۲۳ به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز تمدید خواهد کرد و اشاره کرد که این یک "اقدامی مسئولانه و پیشگیرانه" است.

کربی گفت که وضعیت از زمان کاهش تولید یک سال پیش بهبود یافته است، اقدامی که خشم جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و دولت او را برانگیخت، زیرا در آن زمان برای مهار افزایش قیمت سوخت در ایالات متحده با مشکلاتی مواجه بودند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها