17 فروردين 1402 - 15:50

۴۰۰ میلیارد دلار درآمد جهانی صنعت باتری تا سال ۲۰۳۰

۴۰۰ میلیارد دلار درآمد جهانی صنعت باتری تا سال ۲۰۳۰
صنعت باتری به ایجاد ۱۸ میلیون شغل کمک خواهد کرد.
کد خبر : ۱۴۸۷۷۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الامارات الیوم، اخیر پژوهشی نشان داد که گسترش جهانی صنعت باتری تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار درآمد زنجیره ارزش ایجاد خواهد کرد.

این صنعت همچنین در ایجاد ۱۸ میلیون شغل و همچنین جلوگیری از انتشار حدود ۷۰ گیگا تن دی اکسید کربن ناشی از انتشار تجمعی حمل و نقل جاده‌ای در صورت ادامه انتشار تا سال ۲۰۵۰ کمک خواهد کرد.


این پژوهش همچنین تأیید کرد که صنعت باتری در حال حاضر موقعیت بسیار خوبی را با توجه به چالش‌های آب و هوایی فزاینده جهانی که اجتناب از انتشار کربن را ضروری می‌کند، پیش رو دارد.

این امر از فرصت‌های برق‌سازی و ذخیره‌سازی انرژی برای شکوفایی در سراسر جهان پشتیبانی می‌کند، زیرا جزء اصلی خودرو‌های الکتریکی و صنایع الکترونیک است.

بر اساس تحلیل مک کینزی زنجیره ارزش صنعت باتری جهانی شامل فرصت‌های اقتصادی بزرگی است؛ و انتظار می‌رود تقاضای جهانی برای باتری‌های لیتیومی طی دهه آینده سالانه بیش از ۳۰ درصد از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۰ افزایش یابد.

این مطالعه که توسط "مرکز بین منطقه‌ای تحلیل‌های استراتژیک" مستقر در ابوظبی تهیه شده است، نشان می‌دهد که با وجود فرصت‌های سرمایه گذاری بزرگ در صنعت باتری، چالش‌هایی وجود دارد که کشور‌های علاقه‌مند به این صنعت را ملزم به تقویت مشارکت بین بخش دولتی و خصوصی می‌کند.

این مطالعه خاطرنشان کرد که کمبود بالقوه مواد معدنی حیاتی مورد استفاده در ساخت باتری‌ها چالش دیگری است که تولیدکنندگان، چه شرکت‌های خصوصی و چه دولت‌ها را ملزم به یافتن راه حل‌هایی برای آن می‌کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر