21 فروردين 1402 - 13:39

بورس پربازده‌ترین بازار سال ۱۴۰۲ از نظر مخاطبان ایبِنا

بورس پربازده‌ترین بازار سال ۱۴۰۲ از نظر مخاطبان ایبِنا
مخاطبان ایبِنا در یک نظرسنجی بازار سرمایه را به عنوان بازاری با بیشترین بازدهی در سال ۱۴۰۲ انتخاب کردند.
کد خبر : ۱۴۸۹۳۲

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در نظرسنجی ایبِنا از مخاطبان خود، بازار سرمایه رتبه اول بیشترین بازدهی در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با دیگر بازار‌ها را کسب کرده است. بدین ترتیب ۴۳.۲۸ درصد از مخاطبان در پاسخ به سوال کدام بازار در سال ۱۴۰۲ بیشترین بازدهی را خواهد داشت؟ گزینه بورس را انتخاب کرده‌اند. انتخاب بعدی مخاطبان ایبِنا، بازار طلا و سکه بوده است و به نظر ۱۷.۹۱ درصد از کاربران طلا و سکه امسال بیش‌ترین بازدهی را نصیب خود می‌کنند.

 

سه گزینه بعدی که به عنوان دارنده بیش‌ترین بازدهی در میان بازار‌ها در سال ۱۴۰۲ انتخاب شده‌اند به ترتیب، مسکن، ارز و خودرو با ۱۶.۴۲، ۱۴.۹۳ و ۷.۴۶ درصد هستند.

 

با توجه به شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید به نظر می‌رسد دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ گام‌های مهمی برای کاهش تورم و اولویت دادن به رشد تولید برای تحقق شعار سال در نظر گرفته باشد. در نتیجه با توجه به اینکه بازار سرمایه در ماه‌های اخیر بازدهی خوبی داشته و با استقبال مردم از این بازار مواجه شده است، بنظر می‌رسد سال درخشانی برای بازار سرمایه در پیش باشد.

 

به گفته سروش گرامی؛ کارشناس بازار سرمایه، با توجه به این که شاخص کل بازار سرمایه شروع خود را در سال ۱۴۰۲ با حدود دو میلیون واحدی آغاز کرد، شاخص کل بورس حداقل تا پایان سال تا کانال دو میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی رشد خواهد کرد.

 

مصطفی محمدی؛ دیگر کارشناس بازار سرمایه هم بیان کرده است که قیمت دلار بازار‌های موازی بازار سهام نسبت به قیمت دلار بورس بسیار بالاتر است، این موضوع موجب شده است تا بازار سرمایه جذاب‌ترین بازار در بین سرمایه‌گذاران باشد و دیر یا زود دلار بازار سهام خود را به دلار سایر بازار‌ها خواهد رساند. یکی از جذابیت‌های بازار سهام P.E پایین سهم‌ها است و این موضوع موجب خواهد شد تا نقدینگی وارد بازار سهام شود.

 

در این صورت انتخاب بازار سرمایه به عنوان دارنده بیش‌ترین بازدهی در سال ۱۴۰۲ می‌تواند تنها انتخاب متناسب با واقعیت‌های اقتصادی باشد و می‌توان گفت این بازار در نیمه نخست امسال، بازدهی بسیار خوبی را کسب خواهد کرد.

 

 

کدام بازار در سال ۱۴۰۲ بیشترین بازدهی را خواهد داشت؟

نویسنده: علی بردبار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر