06 ارديبهشت 1402 - 09:22
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با ایبِنا:

سرمایه‌ها با مالیات بر عایدی به سمت تولید هدایت می‌شود

سرمایه‌ها با مالیات بر عایدی به سمت تولید هدایت می‌شود
نماینده مردم شیروان گفت: هدف از طرح مالیات بر عایدی سرمایه این است که تلاش‌های درآمدزایی از محل دلال‌بازی به سمت تولید هدایت شود.
کد خبر : ۱۴۹۲۷۹

علی جدی، عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم شیروان در مجلس شوری اسلامی درباره ضرورت تصویب طرح مالیات برعایدی سرمایه به خبرنگار ایبِنا گفت: حل مشکل واسطه‌گری، دلالی و پولشویی به دلیل مشکلات اقتصادی که در نتیجه استقبال از آن‌ها به وجود آمده است، در اولویت قرار دارد و باید به سرانجام برسد، اما هر کاری مسیر درست خود را به صورت شفاف و درست باید طی کند تا بتوان از آن مناسب‌ترین نتیجه را برداشت کرد.

 

وی در ادامه تاکید کرد: اساس طرح مالیات بر عایدی سرمایه بر این اصل استوار است تا تلاش‌های درآمدزایی از محل دلال‌بازی که صرفا با خرید و فروش به دست می‌آید را به سمت تولید هدایت کند تا ارزش افزوده ایجاد و ثروت تولید شود. خرید و فروش نه تنها سبب ایجاد ثروت نخواهد شد، بلکه مسببات افزایش کاذب قیمت را هم فراهم می‌سازد.


عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی در رابطه با شیوه دستیابی به هدف مجلس یادآور شد: تصمیم بر این است تا برای افرادی که در مباحثی غیر از تولید سرمایه گذاری می‌کنند و به خرید و فروش مبادرت می‌ورزند، مالیات به گونه‌ای در نظر گرفته شود که سود آن کاهش یافته و فعالیت‌های تولیدی سودآورتر از سوداگری در بازار ارز و طلا وخودرو و مسکن شود.


نماینده مردم شیروان در خانه ملت تصریح کرد: دلالان و قاچاقچیان از اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه ضرر می‌کنند و منافع مالیاتی حاصل از اجرای قانون صرف طرح‌های عمرانی به منظور ایجاد اشتغال خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر