30 فروردين 1402 - 12:17

نظر مخاطبان ایبِنا درباره سود بانکی

ایبِنا در یک نظرسنجی از مخاطبان خود خواسته تا نظر خود را درباره نرخ سود بانکی بیان کنند.
کد خبر : ۱۴۹۳۱۲

به گزارش خبرنگار ایبِنا، از نظر برخی کارشناسان اقتصادی با توجه به نرخ تورم بالای اقتصاد ایران، افزایش نرخ سود بانک‌ها توسط بانک مرکزی سیاستی مثبت در جهت کاهش نقدینگی و کنترل تورم است و از طرفی برخی کارشناسان نیز عقیده دارند که افزایش نرخ سود بانکی به ضرر بازار سرمایه و تولید کشور است.

 

ایبِنا در یک نظرسنجی از مخاطبان خود خواسته تا نظر خود را درباره نرخ سود بانکی بیان کنند. بر اساس این نظرسنجی ۶۷/۸۶ درصد مخاطبان ایبِنا عقیده دارند که نرخ سود بانکی باید افزایش یابد و از نظر ۱۷/۸۶ درصد از مخاطبان نیز این است که نرخ سود بانکی کاهش یابد.

 

۱۴/۲۹ درصد از مخاطبان ایبِنا نیز بدون تغییر ماندن نرخ سود بانکی را انتخاب کرده‌اند.

 

بانک مرکزی آخرین بار بهمن ماه سال گذشته نرخ سود بانکی را با هدف جذب سپرده به بانک‌ها و تعدیل ترازنامه آن‌ها و همچنین کاهش نقدینگی و تورم افزایش داده است. گرچه برخی از کارشناسان معتقد بودند این اقدام می‌تواند بر بازار سرمایه اثر منفی بگذارد، اما این تصمیم نه تنها تاثیر منفی بر بازار سرمایه نداشت بلکه چند ماه پس از افزایش نرخ سود بانکی، بازار سرمایه نیز با رشد همراه بود و رشد شاخص کل بورس رکورد زد.

 

برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند با توجه به اینکه نرخ سود بانکی همچنان با تورم فاصله دارد، افزایش دوباره آن می‌تواند به کاهش تورم و نقدینگی کمک کند.

 

 

نظر مخاطبان ایبِنا درباره سود بانکی

 

ارسال‌ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۲
۰
سود بانکی مشابه بانکهای خارجی قانونی باشه چنانچه کسی زودتر از سررسید پولش برداشت علاوه بر پس گرفتن سودهای دریافتی جریمه هم تعلق بگیره چراکه بانک روی اون پول حساب کرده از تورم زیان دهی بانکها و گردش سریع نقدینگی در بازارها کاسته میشه
فیلم و پخش زنده
بیشتر