30 فروردين 1402 - 16:36

جلسه معارفه رییس جدید سازمان امور مالیاتی برگزار شد

جلسه معارفه رییس جدید سازمان امور مالیاتی برگزار شد
جلسه تودیع و معارفه رییس سازمان امور مالیاتی با حضور وزیر اقتصاد و رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.
کد خبر : ۱۴۹۳۴۷

به گزارش ایبِنا، ظهر امروز جلسه معارفه رییس جدید سازمان امور مالیاتی کشور با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد برگزار شد. در این جلسه که با حضور جمع کثیری از مدیران سازمان امور مالیاتی برگزار شد، برخی از مدیران این سازمان نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

ضرورت نگاه ویژه رییس سازمان برنامه و بودجه به حوزه مالیات

محمد مسیحی عضو شورای عالی مالیاتی در این نشست گفت: آمار‌ها نشان از رشد سود ۱۰۰ درصدی شرکت‌های بورسی در سال گذشته را می‌دهد. به این ترتیب و با در نظر گرفتن موارد دیگر شاهد دغدغه وصول درآمد‌های دولت در سال آینده نخواهیم بود. اما نکته‌ای که باید مورد توجه رییس کل سازمان امور مالیاتی قرار بگیرد بحث معیشت همکاران سازمان امور مالیاتی است.

وی افزود: هیچ کشوری بدون نظام مالیاتی بروز نمی‌تواند به توسعه برسد. در نتیجه این انتظار وجود دارد تا رییس جدید سازمان برنامه و بودجه در این خصوص جدیت داشته باشد. ما از رییس سازمان برنامه و بودجه به عنوان رییس سابق سازمان امور مالیاتی انتظار داریم تا به معیشت کارکنان سازمان امور مالیاتی توجه داشته باشند. قطعا مالیات در شرایطی که استقراض و چاپ پول برای دولت هزینه‌های بالایی دارند، بهینه‌ترین ابزار تامین مالی است.

فراهم شدن شرایط توسعه نظام مالیاتی

سعید توتونچی معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی گفت: طی مدت اخیر بسیاری از مشکلات که مربوط به دهه اخیر بوده است حل شده است. از این نظر شرایط برای رییس کل جدید فراهم‌تر است. آقای سبحانیان به واسطه جوانی خود انرژی بیشتری خواهند داشت و قطعا زحماتی که کشیده شده است خود را نشان خواهد داد.

لازم به ذکر است، در حکم صادر شده از سوی وزیر اقتصاد خطاب به سید محمدهادی سبحانیان رئیس کل جدید سازمان امور مالیاتی کشور آمده است: نظر به تعهد، تخصص، دانش و توانمندی‌های ارزنده جنابعالی و با توجه به موافقت هیات محترم وزیران در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۱/۲۷ به موجب این حکم به سمت ((معاون وزیر و رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور)) منصوب می‌شوید، انتظار می‌رود با جلب توان تخصصی همکاران، کارشناسان و صاحبنظران محترم، موارد ذیل در اولویت برنامه‌های آن سازمان قرار گیرد:

- هوشمندسازی و عادلانه شدن به عنوان دو رکن مالیات ستانی

-گسترش فرهنگ مالیاتی و جلب اعتماد عمومی به نظام مالیاتی به منظور ارتقاء تمکین داوطلبانه مودیان

- افزایش منابع درآمدی دولت و کاهش اتکاء بودجه دولت به درآمد‌های نفتی و مقاوم سازی بودجه

- استقرار سامانه مودیان مالیاتی و تبادل اطلاعات اقتصادی مودیان به منظور شناسایی درآمد‌های مالیاتی

- ساده سازی و شفاف سازی مقررات و فرایند‌های مالیاتی

- بازنگری در قوانین مالیاتی با رویکرد گسترش پایه مالیاتی و جلوگیری از فرار و اجتناب مالیاتی

- توسعه سلامت سازمانی و مبارزه با فساد اداریامید است با اتکال به خداوند متعال و اهتمام به عدالت محوری، انقلابی گری، مردم داری، پاکدامنی، فساد ستیزی و قانون مداری، در تحقق اهداف دولت و حل مشکلات، مجدانه بکوشید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر