30 فروردين 1402 - 19:30
ایندیپندنت:

اتحادیه اروپا همچنان بزرگترین واردکننده نفت روسیه است

اتحادیه اروپا همچنان بزرگترین واردکننده نفت روسیه است
ایندیپندنت نوشت: اتحادیه اروپا و گروه هفت نتوانستند سقف قیمتی را تا حدی تعیین کنند که روسیه را از سود مازاد صادرات نفت محروم کند.
کد خبر : ۱۴۹۳۷۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» گزارشی منتشر کرد که در آن اعلام کرد اتحادیه اروپا و گروه ۷ نتوانستند سقف قیمتی تعیین کنند، تا حدی که روسیه را از سود مازاد صادرات نفت محروم کند.

این روزنامه افزود: داده‌های جدید نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا با وجود تحریم‌ها بزرگترین واردکننده سوخت‌های فسیلی از روسیه است و دلیل آن این است که همچنان به خرید مقادیر بی سابقه محصولات خام از طریق خریداران اصلی نفت روسیه ادامه می‌دهد.

مرکز تحقیقات انرژی و هوای پاک (CREA) در گزارش جدید خود، ۵ کشور را شناسایی کرد که برای صادرات نفت خام روسیه به اتحادیه اروپا فعالیت می‌کنند: چین، هند، ترکیه، امارات و سنگاپور. این کشور‌ها واردات خود را افزایش داده و محصولات تصفیه شده را به همتایان غربی خود می‌فروشند.

گزارش این مرکز حاکی از آن است که اتحادیه اروپا در حال حاضر از راه‌های قانونی برای واردات نفت روسیه با تغییر مبدأ واردات استفاده می‌کند.


اتحادیه اروپا، کشور‌های G۷ و استرالیا از زمان عملیات نظامی روسیه در اوکراین در طول سال ۴۲ میلیارد یورو فرآورده‌های نفتی وارد کرده اند.

بر اساس این گزارش. اتحادیه اروپا بزرگترین واردکننده نفت روسیه است و از زمان شروع عملیات، واردات نفت به میزان ۷.۷ میلیارد یورو در سال بوده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر