31 فروردين 1402 - 13:53
گزارش"ریسپانسیبل استیت کرافت":

برای روسیه و چین، چند قطبی حول محور سرنگونی "فرانکلین" می‌چرخد

برای روسیه و چین، چند قطبی حول محور سرنگونی  فرانکلین  می‌چرخد
برای روسیه و چین، چند قطبی شدن اقتصاد جهان به معنای سرنگونی سیستم بنجامین فرانکلین است.
کد خبر : ۱۴۹۳۹۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از شبکه المیادین، سایت "ریسپانسیبل استیت کرافت" گفت که یک سری سفر‌های دیپلماتیک از مسکو و پکن از سوی رهبران غربی و جهانی نشان می‌دهد که آن‌ها در جایگزینی سیستم تک قطبی تنها نیستند.

این سایت در گزارش خود اضافه کرد که در هفته‌های گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، رهبران فرانسه، برزیل و نمایندگان بیش از ۴۰ کشور آفریقایی را پذیرفته اند.

بر اساس این گزارش، این فعالیت غیرعادی دیپلماتیک حاکی از دنیای جدیدی با قطب‌های بسیاری است که می‌خواهند جایگزین سیستم تک قطبی به رهبری ایالات متحده شوند.

بر اساس این سایت، مقامات روسیه و چین، از جمله پوتین و شی، در هر فرصتی تکرار می‌کنند که شراکت و دیدگاه استراتژیک آن‌ها با بلوک‌ها یا همسویی‌های کشور‌های ثالث در تضاد نیست.

در عوض، آن‌ها خواستار «چند قطبی» هستند، که در آن بسیاری از قطب‌های کوچک و بزرگ، در این سیستم نقش دارند و با جایگزینی برتری دلار آمریکا شروع می‌شود.

این سایت اشاره کرد که این موضوع کنفرانس اخیر در مسکو با عنوان "روسیه و آفریقا در جهان چند قطبی" بود.

این گزارش حاکی از آن است که حدود ۴۰ کشور آفریقایی در این فراخوان برای چندقطبی بودن به پوتین پیوستند.

بر اساس این گزارش، در همان روز پوتین در مسکو میزبان رئیس جمهور چین بود که پس از آن مکرون و سپس لولا دی سیلوا، رئیس جمهور برزیل به چین سفر کردند.

در این گزارش آمده است که موج اخیر فعالیت‌های دیپلماتیک در پکن و مسکو نشان می‌دهد که چین و روسیه در حال تشویق بسیاری از قطب‌ها در آسیا، اروپا، آمریکای لاتین و آفریقا هستند.

به گفته این سایت، الگویی در این گفتگو‌ها پدیدار شد که در برخی مواقع حمایت شگفت انگیز از چندقطبی بودن و دور زدن انحصار دلار در حمایت از این هدف را نشان می‌داد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر