03 ارديبهشت 1402 - 10:21

پایان روز‌های خوش طلا!

پس از اظهارات مقامات فدرال رزرو، قیمت طلا روز جمعه به شدت کاهش یافت و به بدترین هفته خود در هشت هفته اخیر نزدیک شد.
کد خبر : ۱۴۹۴۴۱

به گزارش ایبِنا، بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار به ۱۹۸۳ دلار و ۹۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز به ۱۹۸۴ دلار و ۹۰ سنت رسید.

شمش در این هفته با توجه به رشد دلار، حدود ۱.۲ درصد کاهش یافته است که آن را برای خریداران خارجی گران‌تر کرده است.

مقامات فدرال‌رزرو گفتند که تورم بسیار بالاتر از هدف بانک مرکزی دو درصد باقی مانده است و میشل بومن، رئیس فدرال‌رزرو بار دیگر تاکید کرد که برای مهار تورم باید کار بیشتری انجام شود.

طلا همچنین تحت تاثیر نظرسنجی اس اندپی گلوبال قرار گرفت و نشان داد که فعالیت تجاری ایالات‌متحده در ماه آوریل به بالاترین حد در ۱۱ ماه گذشته رسیده است که در تضاد با نشانه‌های رو به رشدی بود که نرخ‌های بهره بالاتر باعث کاهش تقاضا می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، بازار‌ها با احتمال ۸۵.۴ درصدی در انتظار افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره در نشست دوم تا سوم مه فدرال رزرو هستند. افزایش نرخ، هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را افزایش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با افت ۱.۱ درصدی به ۲۵.۰۲ دلار در هر اونس رسید که اولین کاهش هفتگی خود در۶ ماه اخیر را تجربه می‌کند. پلاتین با ۲.۷ درصد افزایش به بالاترین حد یک سال گذشته در ۱۱۲۲ دلار و ۸۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۱.۱ درصد افزایش به ۱۶۰۴ دلار و ۷۴ سنت رسید که در مسیر بهترین هفته خود از نوامبر قرار دارد.

 

منبع: ایسنا

ارسال‌ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
۰
در ایران بدلیل افزایش نرخ دلار براساس تصمیم فدرال رزرو طلا افزایش قیما خواهد داشت.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
۰
طلاوسکه گران نمیشودسکه آخرش33میلیون هست بیشترنمیشه
فیلم و پخش زنده
بیشتر