11 ارديبهشت 1402 - 11:49
میلیاردر هندی هشدار داد؛

دلار؛ بزرگ‌ترین تروریست مالی

دلار؛ بزرگ‌ترین تروریست مالی
اودی کوتاک از دهلی نو خواسته تا روپیه هند را به ارز ذخیره تبدیل کند.
کد خبر : ۱۴۹۷۸۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، اودی کوتاک، سرمایه گذار میلیاردر و مدیر عامل بانک کوتاک ماهیندرا، گفت که دلار آمریکا به عنوان یک ارز ذخیره قدرت بسیار زیادی دارد و جهان به جایگزین آن، نیاز ضروری دارد. این بانکدار که در مراسم جوایز اکونومیک تایمز درباره ارتقای شرکتی ۲۰۲۳ صحبت می‌کرد، دلار را بزرگ‌ترین تروریست مالی در جهان توصیف کرد. او توضیح داد که از آنجایی که اکثر دارایی‌های جهانی به دلار در حساب‌های معروف به نوسترو نزد بانک‌های ایالات متحده نگهداری می‌شوند، کاملاً به تصمیم‌های بانکداران و مقام‌های آمریکایی وابسته هستند.

یکی در ایالات متحده می‌تواند بگوید: «شما نمی‌توانید این پول را از فردا صبح برداشت کنید و شما گیر کرده‌اید و این قدرت ارز ذخیره است». بنابراین، جهان به شدت به دنبال ارز ذخیره جایگزین است، او ادامه داد، و پیشنهاد کرد که هند باید از این فرصت استفاده کند تا ارز خود، روپیه، ذخیره سازد. او اظهار داشت: زمان آن است که به دلارضربه بزنیم، که احتمالاً ۱۰ سال طول خواهد کشید. برای دستیابی به این هدف، هند باید اعتماد سایر بازیگران جهانی را با ایجاد نهاد‌های مالی قوی و چارچوبی قوی که به هوس و هوس هیچکس وابسته نباشد، جلب کند. کوتاک افزود که مدعیان قوی دیگری برای این نقش نمی‌بیند.

فکر نمی‌کنم اروپا بتواند واحد پول خود را به عنوان ذخیره تبدیل کند، در حالی که مناطق آن از هم جدا شده‌اند. فکر نمی‌کنم بریتانیا یا ژاپن آنقدر ارز داشته باشند که این موقعیت را بگیرند، اگرچه پوند و ین هر دو ارز‌های آزاد هستند. من فکر می‌کنم چین با بسیاری از کشور‌های جهان مشکل اعتماد دارد. کوتاک در توییت روز شنبه سعی کرد نظرات خود را در مورد دلار آمریکا بیشتر توضیح دهد که او به قدرت زیاد این ارز ذخیره اشاره دارد. این وضعیت به چنین ارزی توانایی کنترل تراکنش‌های جهانی را می‌دهد که منجر به شرایطی می‌شود که کشور‌های دیگر ممکن است به آن وابسته شوند.  پیرامون دلار آمریکا، ناخواسته از کلمات تروریست مالی استفاده کردم که مایلم آن را اصلاح کنم. منظور من این بود که یک ارز ذخیره دارای قدرت نامتناسبی است، چه حساب نوسترو، چه افزایش نرخ ۵۰۰ واحد پایه باشد، یا کشور‌های نوظهور که برای حفظ نقدینگی شان دلار را نگه می‌دارند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر