16 ارديبهشت 1402 - 16:38
سخنگوی اقتصادی دولت مطرح کرد؛

️۱۰ برنامه دولت برای مهار تورم و افزایش رشد اقتصادی

️۱۰ برنامه دولت برای مهار تورم و افزایش رشد اقتصادی
دولت سیزدهم اقداماتی را برای مهار تورم و رشد اقتصادی در نظر گرفته است.
کد خبر : ۱۵۰۰۳۴

به گزارش ایبِنا، سید احسان خاندوزی؛ سخنگوی اقتصادی دولت در یک برنامه تلویزیونی از برنامه‌های دولت سیزدهم برای مهار تورم و افزایش رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۲، گفت: اولین اقدام برای مهار تورم، برنامه کاهش کسری بودجه دولت است که در این راستا ۸ اقدام مورد تایید شورای اقتصاد قرار گرفت.

 

وی افزود: برنامه کاهش ناترازی بانک‌های دولت دومین برنامه است، که برای این کار هم ۷ اقدام مورد تایید شورای اقتصاد قرار گرفت. برای کاهش بدهی‌های دولت نیز ۶ اقدام را شورای اقتصاد تایید کرد.

 

خاندوزی با اشاره به اینکه حل مسائل ارزی نیز در مهار تورم موثر است، اظهار کرد: یکی از برنامه‌ها، کاهش ناترازی‌های ارزی، به این معنا که منابع و مصارف ارزی و تقاضای ارز مدیریت شود و تقویت عرضه‌ی ارز توسط صادرکنندگان انجام شود، است که ۶ اقدام برای این کار مورد به تایید شورای اقتصاد رسید.

 

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: برنامه‌ی مدیریت نقدینگی و انضباط پولی، با هدف گذاری ۲۵ درصد رشد نقدینگی که توسط بانک مرکزی مطرح شده بود با ۳ اقدام مورد تایید قرار گرفت و برنامه هدایت اعتبار به فعالیت‌های تولیدی کشور با ۸ اقدام موثر مورد تایید قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه پیش بینی پذیری و رفع موانع تولید یکی از برنامه‌های مفصل امسال دولت محسوب می‌شود، گفت: ۱۱ اقدام مشخص در جلسه شورای اقتصاد برای پیش‌بینی‌پذیری و رفع موانع تولید تصویب شد.

وزیر اقتصاد اظهار کرد: کاهش ناترازی‌های حوزه‌ی انرژی، با ۷ اقدام مشخص که عمده‌ی آن‌ها اقدام‌های غیر قیمتی هستند که خود آن موجب افزایش تورم نشود، مورد تایید قرار گرفت. یکی دیگر از اقدامات برای مهار تورم و رشد اقتصادی برنامه عرضه دارایی‌های مالی دولت است که ۳ اقدام در این راستا مورد تایید شورای اقتصاد قرار گرفته است.

وی در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: برنامه‌ی مدیریت انتظارات، بهبود دیپلماسی اقتصادی و رشد سرمایه گذاری خارجی نیز در فهرست اقدامات دولت قرار دارد که ۶ اقدام در این خصوص مورد تایید شورای اقتصاد رسید.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر