20 ارديبهشت 1402 - 07:00
در گفتگو با ایبِنا بررسی شد:

پیش بینی بورس امروز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

پیش بینی بورس امروز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازارسهام در معاملات آخرین روز هفته مثبت خواهد شد.
کد خبر : ۱۵۰۱۸۳

آراد پورکار، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: بازار سهام در معاملات روز سه شنبه از منفی‌هایی که در روز‌های یک شنبه و دوشنبه داشت عبور کرده است و به تعادل رسیده است.


این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: تعادل معاملات بازار سهام در روز سه شنبه منجر خواهد شد تا شاخص کل بورس در روز چهار شنبه مثبت شود.


این تحلیل گر بازار‌های ملی ابراز داشت: فشار فروش روز‌های اخیر تا حدی جمع شده است و ارزش معاملات نیز به بالاتر از میانگین‌های تعادلی رسیده است، که این موضوع بدین معنی است که بازار سبز پوش خواهد شد.


پورکار تصریح کرد: فشار فروش بر سهام‌های کوچک همچنان وجود دارد، به طوری که شاخص هم وزن ۲.۶۲ درصد منفی شد، اما شاخص کل بورس فقط ۰.۳ درصد منفی شده است و این یعنی صف‌های فروش نماد‌های بزرگ جمع شده اند، اما صف‌های فروش در نماد‌های کوچک بازار همچنان وجود دارد، بنابراین انتظار می‌رود که فشار فروش بر بازار سرمایه همچنان وجود داشته باشد.


این کارشناس بازار سرمایه ابراز داشت: اگر شاخص کل بورس از دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد عبور کند، این نوید را به اهالی بازار سهام می‌دهد که اصلاح بازار سهام تمام شده و دور جدید رشد فراهم شده است.


وی افزود:، اما اگر تا روز شنبه هفته آینده شاخص کل بورس از کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی عبور نکند، به این معنی است که همچنان عرضه‌ها ادامه خواهد یافت.


پورکار در پایان تاکید کرد: در کل با بازار متعادل تری در روز‌های آینده مواجه خواهیم بود.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر