24 ارديبهشت 1402 - 18:48

فراخوان برای ۶۷ میلیون خودرو به خاطر نقص فنی ایربگ

سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا خواستار فراخوان ۶۷ میلیون خودرو در این کشور به خاطر وجود نقص فنی در ایربگ شده است.
کد خبر : ۱۵۰۴۱۷

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش ایبِنا و به نقل از رویترز، سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا خواستار فراخوان ۶۷ میلیون دستگاه خودرو در این کشور شده است.

این اداره معتقد است که ایربگ این خودرو‌ها دچار نقص فنی است، اما شرکت ARC اتوموتیو که در ایربگ این خودرو‌ها را تولید کرده درخواست این نهاد دولتی آمریکا را رد کرده است.

این نهاد آمریکایی می‌گوید که سیستم فعال‌کننده ایربگ ۶۷ میلیون خودرو در آمریکا رانندگان و سرنشینان خودرو‌ها را به خاطر داشتن نقص فنی در معرض خطر مرگ یا آسیب‌دیدگی قرار می‌دهد.

اسنادی که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد که سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا طی نامه‌ای خواستار برطرف کردن نقص فنی ایربگ این تعداد خودرو در آمریکا شده، اما شرکت سازنده می‌گوید ایربگ‌های تولیدشده هیچ نقص فنی ندارند.

 

سازمان آمریکایی مدعی است سیستم فعال‌کننده ایربگ خودرو‌های این کشور دارای قطعات کوچک فلزی است که شبیه ترکش در زمان باز شدن ایربگ‌ها سرنشین خودرو‌ها را با خطر مرگ یا آسیب‌دیدگی مواجه می‌کند.

از ایربگ‌های تولیدشده توسط شرکت ARC در خودرو‌های هیوندای، کیا، جنرال موتورز، کرایسلر و بی ام و، و برخی دیگر از شرکت‌ها استفاده شده است.

در همین راستا البته شرکت جنرال موتورز طی روز‌های گذشته یک میلیون دستگاه از تولیدات خود را برای رفع نقص فنی در ایربگ خودرو‌ها به نمایندگی‌ها فرا خوانده است.

سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا می‌گوید: تمام ایربگ‌های تولیدشده توسط ARC در آمریکا طی ۱۸ سال گذشته باید مورد بررسی و رفع نقص فنی قرار گیرد.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر