28 ارديبهشت 1402 - 18:59

سرمایه‌گذاری ١٠ میلیارد دلاری صندوق بازنشستگی کشور در صنایع پتروشیمی و فولاد

تقریبا ١٠ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنایع پتروشیمی و فولاد با اشتغال هفت هزار نفری از سوی صندوق بازنشستگی کشوری صورت می‌گیرد.
کد خبر : ۱۵۰۵۵۶

به گزارش ایبِنا،  نعمت الله ترکی  مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری روز پنجشنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری شرکت‌های زیر مجموعه وزارت کار اظهار داشت: این برنامه‌های توسعه‌ای تا پنج ساله آینده در نظر گرفته شده است تا درآمد پایدار برای صندوق ایجاد شود.

 

وی افزود: سالی ١٠ درصد منابع عمومی که دولت کمک می‌کند از درآمد پایدار محقق می‌کنیم تا نگرانی بازنشستگان مرتفع شود.

 

وی با اشاره به بخش‌های مختلف سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی گفت: چند بخش کاری را تعریف کرده ایم که یکی از آن‌ها در حوزه نفت و انرژی است. یکی از کار‌های اساسی که در حوزه نفت می‌توان انجام داد در بخش پتروپالایشگاهی است. برای اولین بار در عمر صندوق بازنشستگی و دولت سیزدهم بحث پتروپالایشگاهی در استان خوزستان است.

 

وی افزود: طرح مطالعاتی پتروشیمی آماده شده است و خرداد ماه امسال کلنگ آن در استان خوزستان زده می‌شود.

 

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: همچنین سرمایه گذاری چهار میلیارد یورویی برای این طرح در نظر گرفته شده است که از طریق فاینانس و تسهیلات صندوق توسعه ملی است.

 

وی با اشاره به اشتغال‌زایی در حوزه نفت نیز گفت: با اجرای این طرح ظرفیت عظیمی در ایجاد اشتغال برای سه تا چهار هزار نفر در فناوری نفت و گاز صورت می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: شرکت پتروشیمی جم و مسجد سلیمان یکی از فعالیت‌های اقتصادی است که سهم ارزآوری و اشتغالزایی مهمی دارند.

 

ترکی عنوان کرد: در بخش سرمایه گذاری امسال ١١ طرح آغاز کرده ایم و طرح تکمیلی زنجیره پتروشیمی را با یک میلیارد دلار سرمایه گذاری پیش بینی کرده ایم. در حوزه بندر دیلم ٨ طرح با سرمایه گذاری ۵٠٠ میلیون یورویی صورت می‌گیرد همچنین در بخش فولاد ٢ طرح در خوزستان در حال اجراست که ۵٠٠ میلیون یورو سرمایه گذاری و اشتغالزایی هزار نفر انجام می‌دهیم.

ارسال‌ نظر
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
۰
کاش یه کمی را نگه میداشتند معوقه همسان سازی نیمه دوم سال ۱۳۹۹ بازنشستگان کشوری را می پرداختند.
کیا صادقی
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۴
۰
با سلام بسیار تصمیم خوشحال کننده ایی هست امیدوارم بحث اب و همچنین برق هم با تعهد تامین ان مورد ارزیابی قرار گیرد.صنایع بنیادی همیشه سوداور میباشد.دستتون درد نکند.
فیلم و پخش زنده
بیشتر