جیره بندی انرژی، سلامت بریتانیایی‌ها را به خطر انداخت!

جیره بندی انرژی، سلامت بریتانیایی‌ها را به خطر انداخت!
تحقیقات نشان داده که خانواده‌های فقیر از روش‌های نادرست گرمایشی استفاده می‌کنند که رفاه و ایمنی آن‌ها را به خطر می‌اندازد.
کد خبر : ۱۵۰۹۸۷

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، کمیته کمیابی سوخت، تحت حمایت دولت بریتانیا در گزارش خود که روز پنجشنبه منتشر شد، اعلام کرد که افزایش فقر سوختی با وجود افزایش قیمت انرژی، بسیاری از خانوار‌ها را در بریتانیا مجبور کرد که در زمستان به جیره بندی انرژی متوسل شوند که سلامت و رفاه آن‌ها را به خطر می‌اندازد. بر اساس این مطالعه، بسیاری از خانوار‌ها نمی‌توانستند به اندازه کافی خانه‌های خود را در زمستان گرم کنند، که منجر به جیره بندی گسترده در سراسر بریتانیا شد. این گزارش اعلام کرد که برای گرم ماندن و صرفه جویی در انرژی، مردم از "سوخت‌های بداهه" مانند لباس، کتاب و زباله و همچنین وسایل نوری جایگزین مانند شمع استفاده کردند.

بر اساس این تحقیق، تعداد افرادی که قادر به شارژ کردن کنتور‌های پیش‌پرداخت خود در سال ۲۰۲۲ نیستند، بیشتر از مجموع ده سال گذشته بوده است، زیرا سوخت برخی از خانواده‌های فقیر قطع شده و اجازه می‌دهند کنتور‌های انرژی تمام شود. در این گزارش آمده است: «بحران هزینه‌های زندگی و افزایش همزمان هزینه‌های انرژی، منجر به افزایش قابل‌توجهی در تعداد خانوار‌هایی شده که قبوض انرژی، گاز و  برقشان معوق شده است.» راهکار‌های گرمایشی جایگزین مانند استفاده از پتو‌های برقی و بطری‌های آب گرم در میان خانواده‌های بریتانیایی رایج شد.

این مطالعه گفت: برخی از خانواده‌های فقیر از سوخت به استراتژی‌های سازشی شدیدتر متوسل شده‌اند تا مصرف انرژی خود را سهمیه‌بندی کنند و سلامت، رفاه و در برخی موارد ایمنی آن‌ها را به خطر بیندازند. ۵۷ درصد از بزرگسالان که گزارش کردند سوخت کمتری مصرف کرده‌اند، احساس می‌کنند که کاهش گرمایش خانه‌شان بر سلامت و رفاه آن‌ها تأثیر می‌گذارد. این گزارش همچنین نشان داد که حدود ۸۰۰  هزار سالمند در ژانویه ۲۰۲۳ خانه‌های خود را ترک کردند تا در جا‌های دیگر گرم بمانند. این تحقیق نشان داد که حدود ۶۰ درصد از بزرگسالان در زمستان گذشته کمتر از برق و گاز استفاده کرده اند که ۴۳ درصد از افراد مورد بررسی کمتر از خشک کن و ۴۲ درصد کمتر از ماشین لباسشویی خود استفاده می‌کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر