بایدن برای جلوگیری از فاجعه دست به قلم می‌شود

بایدن برای جلوگیری از فاجعه دست به قلم می‌شود
جو بایدن اعلام کرد که امروز شنبه مصوبه‌ای را امضا می‌کند که اجازه افزایش استقراض دولت آمریکا را می‌دهد.
کد خبر : ۱۵۱۳۱۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، به گزارش واشنگتن پست، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که امروز شنبه مصوبه‌ای را امضا می‌کند که اجازه افزایش استقراض دولت آمریکا را می‌دهد، که تهدید «فاجعه‌آمیز» نکول را که بر بزرگ‌ترین اقتصاد جهان آویخته است را از بین می‌برد.

بایدن شب گذشته از دفتر بیضی شکل خطاب به ملت گفت: «من فردا امضا می‌کنم» و افزود: «هیچ چیز غیرمسئولانه‌تر و فاجعه‌بارتر از نکول نخواهد بود».

سناتور‌های آمریکایی روز پنجشنبه در پایان مذاکرات پرزحمت برای دفع شبح نکول فاجعه بار، تنها چهار روز قبل از ضرب الاجل تعیین شده توسط وزارت خزانه داری، به افزایش سقف بدهی فدرال رای دادند.

اقتصاددانان هشدار داده اند که ایالات متحده ممکن است تا روز دوشنبه نتواند صورتحساب‌های خود را پرداخت کند و جایی برای تاخیر در اجرای "قانون مسئولیت مالی" که اختیار استقراض دولت را تا سال ۲۰۲۴ تمدید می‌کند و در عین حال هزینه‌های فدرال را کاهش می‌دهد، باقی نمی‌گذارد.

سنا مصوبه‌ای را که بایدن با جمهوری‌خواهان انجام داد، یک روز پس از تصویب آن در مجلس نمایندگان، با اکثریت راحت (۶۳ در مقابل ۳۶ رای) به تصویب رساند.

بایدن در بیانیه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، گفت: «هیچ‌کس در مذاکرات به هر چیزی که می‌خواهد نمی‌رسد، اما مطمئن باشید که این توافق دوجانبه یک پیروزی بزرگ برای اقتصاد ما و مردم آمریکا باشد.»

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر