15 خرداد 1402 - 09:53
میرتاج الدینی در گفتگو با ایبنا:

شکسته‌شدن حباب ارزی؛ نتیجه سفر فرزین به واشنگتن/ اقتصاد ایران به سمت ثبات حرکت می‌کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مهم‌ترین نتیجه سفر رئیس‌کل بانک مرکزی به آمریکا شکسته‌شدن حباب و دستیابی به ثبات ارزی است.
کد خبر : ۱۵۱۳۲۱

 محمدرضا میرتاج الدینی؛ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره دیدار کم‌‌سابقه رئیس‌ کل بانک مرکزی ایران با رئیس صندوق بین‌المللی پول (IMF) و اجازه استفاده از حق برداشت ویژه به خبرنگار ایبِنا گفت: سفر رئیس‌کل بانک مرکزی برای گفت‌وگو با رئیس صندوق بین‌المللی پول بسیار مثبت ارزیابی می‌شود.

 وی درباره مهم‌ترین نتیجه این سفر بیان کرد: مهم‌ترین نتیجه این سفر پذیرفته‌شدن اختیار برداشت ویژه برای جمهوری اسلامی و صدور مجوز برداشت تا ۶.۷ میلیارد دلار است.

 این عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات در خصوص اثرات این مجوز اظهار داشت: مجوز اختیار در برداشت ویژه در تأمین ارز مورد نیاز کشور کمک‌کننده است و آثار مثبت آن را در آینده شاهد خواهیم بود.

 

وی افزود: کشور ما به‌قدر کافی دارای ارز در نقاط مختلف جهان از همسایگان خود یعنی کشور عراق گرفته تا کره جنوبی است، اما متأسفانه تحریم‌ها سبب شده، به‌راحتی نتوانیم از این منابع استفاده کنیم و همین مسئله به شکل غیرطبیعی نوسانات ارزی را به وجود آورده است.

 نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو اضافه کرد: مهم‌ترین نتیجه سفر رئیس‌کل بانک مرکزی به آمریکا شکسته‌شدن حباب و دستیابی به ثبات ارزی است.

 میرتاج الدینی دررابطه‌با کم‌رنگ‌شدن تحریم‌ها نیز یادآور شد: امسال به سمت ثبات اقتصادی حرکت خواهیم کرد، درنتیجه این پیشرفت نرخ واقعی ارز مشخص خواهد شد و قاعدتاً قیمت آن هم با کاهش روبرو می‌شود. به این معنا؛ بهای اقلامی که به‌صورت حبابی افزایش پیدا کرده؛ مانند خودرو، فولاد، لوازم‌خانگی و... کنترل می‌شود و مهار تورم را شاهد خواهیم بود.

 وی در پایان تأکید کرد: اجازه استفاده از حق برداشت ویژه بر مبادلات تجاری در سطح بین‌المللی نیز تأثیرات مثبتی خواهد داشت.

برچسب ها: ثبات ارزی آمریکا
ارسال‌ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
۰
هنوز سه ماهه ی اول سالیم امیدواریم تا آخر سال حرفتان به کرسی بشیند
فیلم و پخش زنده
بیشتر