16 خرداد 1402 - 07:03
در گفتگو با ایبِنا بررسی شد؛

پیش‌بینی بورس امروز ۱۶ خرداد ۱۴۰۲

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با وجود این که حجم کل معاملات بورس روند کاهنده دارد، اما شاهد افزایش حجم معاملات گروه بانک هستیم.
کد خبر : ۱۵۱۳۴۶

آراد پورکار، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: اولین روز معاملاتی هفته (روز شنبه ۱۳ خرداد ماه) بازار سرمایه یک بازار رنج را سپری کرد و پیش بینی می‌شود که همچنان در معاملات بازار امروز و همچنین بازار روز چهار شنبه با یک بازار رنج روبه رو باشیم.


این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: حجم معاملات روند کاهنده دارد و این موضوع تاثیر زیادی بر روند شاخص کل بازار سرمایه خواهد داشت.


این تحلیل گر بازار‌های مالی ابراز داشت: پیش بینی می‌شود که تا آخر هفته همچنان کاهش حجم ارزش معاملات را شاهد باشیم، با این حال ارزش معاملات پایین‌تر از هشتاد هزار میلیارد ریال نخواهد رسید.


پورکار تصریح کرد: ارزش معاملات روز شنبه به ۸۳ هزار میلیارد ریال رسید، دلیل کاهش شدید ارزش معاملات در این روز، قرار گرفتن بازار سرمایه در بین دو تعطیلات بوده است.


این کارشناس بازار سرمایه ابراز داشت: با وجود این که حجم کل معاملات بازار سرمایه روند کاهنده دارد، اما شاهد افزایش حجم معاملات گروه بانک هستیم و گروه بانک با وجود کوچکی دومین گروه از نظر حجم معاملات است.


این تحلیل گر بازار‌های مالی افزود: بانک‌ها گزارش‌های عملیاتی بسیار خوبی را ارائه کرده اند به طوری که اقبال عمومی به نماد‌های بانکی افزایش یافته است.


این فعال بازار سرمایه عنوان کرد:، اما مشکل اینجاست که در برابر خرید‌های پر حجم حقیقی، شاهد عرضه‌های سنگین حقوقی‌های بزرگ بانک‌ها هستیم. با این اقدام حقوقی‌ها قیمت نماد‌های بانکی را کنترل کرده اند.


وی افزود: به عنوان نمونه در چند روز گذشته نماد بانک ملت صف خرید خوبی تشکیل داده بود، اما این صف خرید با عرضه‌های سنگین حقوقی‌ها روبه رو شده به طوری که در نهایت قیمت این سهم افت کرد.


پورکار در پایان تاکید کرد: صنعت بانک در آینده نزدیک می‌تواند به عنوان یک صنعت پر بازده ایفای نقش کند.

 

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر