قزاقستان داوطلبانه تولید نفت را کاهش می‌دهد

قزاقستان اعلام کرد که به طور داوطلبانه تولید نفت خود را تا پایان سال ۲۰۲۴ به میزان ۷۸ هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد.
کد خبر : ۱۵۱۳۸۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، بر اساس بیانیه وزارت انرژی قزاقستان اعلام کرد که به طور داوطلبانه تولید نفت خود را تا پایان سال ۲۰۲۴ به میزان ۷۸ هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد؛ در این بیانیه آمده است که «قزاقستان به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در هماهنگی با کشور‌های شرکت کننده در توافق «اوپک +» که پیش از این در آوریل کاهش داوطلبانه را اعلام کرد، کاهش داوطلبانه ۷۸ هزار بشکه در روز را تا پایان دسامبر ۲۰۲۴ انجام خواهد داد.

دیروز یکشنبه، ائتلاف «اوپک +» اعلام کرد که تصمیم گرفته است تولید نفت خام خود را به میزان ۱.۴ میلیون بشکه در روز در طول سال ۲۰۲۴ نسبت به سطح اکتبر ۲۰۲۲ کاهش دهد.

در بیانیه گروه اوپک + آمده است: سطح تولید نفت برای کشور‌های اوپک و غیراوپک به ۴۰.۴۶ میلیون بشکه در روز از اول ژانویه ۲۰۲۴ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴ تنظیم می‌شود.

همچنین در این بیانیه تعیین شده است: روسیه باید از سال ۲۰۲۴ حجم تولید نفت را به ۹.۸۲۸ میلیون بشکه در روز کنترل کند؛ و "گروه اوپک + تصمیم گرفت حجم تولید نفت را برای حفظ ثبات بازار نفت و ایجاد توانایی بلندمدت برای پیش بینی حرکت آن تنظیم کند. "


اوپک پلاس حدود ۴۰ درصد از تولید جهانی نفت خام را تولید می‌کند، که به این معنی است که تصمیمات آن تأثیر قابل توجهی بر قیمت نفت خواهد داشت.

ائتلاف "اوپک +" متشکل از ۱۳ کشور عضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و ۱۱ کشور خارج از آن است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر