وزیر انرژی عربستان از همکاری با پکن تمجید کرد

وزیر انرژی عربستان از همکاری با پکن تمجید کرد
در کنفرانس تجاری اعراب و چین توافقنامه‌هایی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار امضا شد.
کد خبر : ۱۵۱۷۷۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان سعودی گفت که پادشاهی و چین همکاری زیادی دارند.

وزیر امور خارجه در جریان شرکت در دهمین نشست کنفرانس بازرگانان عرب و چین در ریاض افزود که عربستان سعودی انتقادات از روابط رو به رشد خود با پکن را نادیده می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تقاضا برای نفت در چین همچنان در حال افزایش است، تاکید کرد که پادشاهی با همه درگیر است و امیدوار است بتواند برق را به هند صادر کند.

در همین حال، وزارت سرمایه گذاری عربستان سعودی با شرکت چینی "Human Horizons" که متخصص در توسعه فناوری‌های خودران و تولید خودرو‌های برقی است، قرارداد امضا کرد.

ارزش این قرارداد ۵.۶ میلیارد دلار برای ایجاد یک سرمایه گذاری مشترک برای تحقیق و توسعه، تولید و فروش خودرو‌های الکتریکی است.

این معامله بیانگر بیش از نیمی از حجم قرارداد‌های سرمایه گذاری به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد دلار است که در اولین روز کنفرانس تجار عرب و چین در ریاض در روز یکشنبه امضا شد.

این مبلغ شامل توافق‌نامه‌ها و معاملات در تعدادی از بخش‌ها، مانند فناوری، منابع انرژی تجدیدپذیر، کشاورزی، املاک و مستغلات، مواد معدنی، زنجیره‌های تامین، گردشگری و مراقبت‌های بهداشتی است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر