خدمات رفاهی چین به ساکنان کرانه باختری

خدمات رفاهی چین به ساکنان کرانه باختری
پروژه‌های تامین مالی شده توسط چین زندگی روزمره فلسطینیان در کرانه باختری را تسهیل می‌کند.
کد خبر : ۱۵۱۷۹۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از شینهوا، به گفته مقامات فلسطینی و ساکنان محلی، پروژه‌های تامین‌شده توسط چین به طور مثبتی زندگی روزمره ساکنان شهر رام‌الله در کرانه باختری مرکزی را تسهیل کرده است.

در سال ۲۰۱۸، شهرداری رام‌الله یک جاده مدور بزرگ با بودجه چین ایجاد کرد و محله‌های شهر را به مرکز آن متصل کرد تا از بحران ترافیکی خفقان‌آوری که از آن رنج می‌برد، بکاهد.

عدی الهندی، مدیر مدیریت پروژه در شهرداری، اخیراً به شینهوا گفت که این پروژه با بودجه چین شامل یک جاده ۷.۵ کیلومتری است.

وی تصریح کرد: آماده سازی زیرساخت‌ها و آسفالت راه حدود ۱۴ ماه کار طول کشید تا برای بهره برداری اهالی محلی شهر آماده شود که باعث شادی و نشاط آن‌ها شد.

وی افزود: این جاده زندگی را در شهر رام الله زنده کرده است، به ویژه اینکه اهالی از آن برای تردد آزادانه بین شهرها، روستا‌ها و محله‌های شهر استفاده می‌کنند بدون اینکه مانند گذشته با مشکل و تراکم ترافیک مواجه شوند.

الهندی معتقد است که این پروژه با بودجه چین به عنوان یک راه حل میان مدت برای مشکل رو به رشد ترافیک شهر تا زمانی که طرح شبکه جاده‌ای بزرگتر اجرا شود، ارائه می‌شود.

به گفته یکی از مقامات شهرداری این شهر، قرارداد تامین مالی بین طرف چینی و شهرداری رام الله در آوریل ۲۰۱۷ امضا شد.

مساحت شهر رام الله ۱۹ کیلومتر مربع است و حدود ۷۰۰۰۰ نفر در آن زندگی می‌کنند و مرکز سیاسی و اقتصادی تشکیلات خودگردان فلسطین به حساب می‌آید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر